جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فاضل

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گفت: ۲۰ واحد اقتضائی برای پیشرفت علمی طلاب خواهر در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مجبتی فاضل، عصر چهارشنبه در نشستی با مدیر و معاون حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با قدردانی از تلاش های صورت گرفته جهت تحول در حجم دروس، اظهار کرد: در نظر گرفتن اقتضائات زندگی طلبه خواهر و نقش او در جامعه در این تحول ضروری است. 
 
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور به ضرورت استفاده از ظرفیت ۲۰ واحد اقتضائی طلاب اشاره کرد و گفت: ما ۲۰ واحد اقتضائی برای طلاب در نظر گرفته ایم که می توان از ظرفیت این واحدها برای پیشرفت علمی طلاب و تقویت علوم تحصیل شده، آشنایی آنان با دروس مقطع سطح ۳ و نیازهای روز و منطقه  مانند سواد رسانه و مهارت های زندگی ... استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به آموزش مجازی و لزوم استفاده از آن اشاره کرد و افزود: با توجه به مسائل عدیده ای که بانوان علی الخصوص بانوان متاهل دارند، می توان با استفاده از ظرفیت آموزش های مجازی این مشکلات را کاهش داد و در تحصیل بانوان سهولت چشمگیری را تسهیل کرد.

حجت الاسلام والسملمین فاضل همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد گروه های علمی در مدارس، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نیروهای علمی بومی حاضر در استان، می توان گروه های علمی با موضوعات مختلفی را ایجاد کرد و برای مثال می توان با تکیه بر قدرت علمی نماینده ولی فقیه در استان و شاگردان ایشان می توان گروه علمی ادبیات عرب را تاسیس کرد و از این طریق توسعه این رشته را در استان بوشهر رقم زد.   

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر هم ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، به ارائه گزارشی از تعداد مدارس علمیه خواهران فعال در سطح استان، تعداد طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل پرداخت و همچنین به وضعیت ساختمان های این مدارس اشاره کرد. 

زهرا صداقت، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به طرح های پژوهش محور، از نیاز به اجرای این قبیل دوره ها علی الخصوص در مقطع سطح ۳ گفت و ابراز کرد: می توان از طریق طرح های پژوهش محور، رشته های  تلفیقی مانند فقه رسانه، مدیریت پژوهشی و ... را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha