پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مجید جلالی جانشین معاون آموزش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: خیلی از افراد که سوار بر کشتی امام حسین(ع) نشدند غرق شدند، لذا ما باید با شناخت و معرفت در مسیر سیدالشهدا(ع) حرکت کنیم تا عاقبت بخیر شویم.

حجت الاسلام مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به سفینه النجاه بودن امام حسین علیه السلام، گفت: همان گونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه»، امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بعد از گذشت قرن ها از واقعه عاشورا چه بسیار افرادی که در حال غرق شدن و در راه ضلالت و گمراهی بودند که با نور امام حسین(ع) و با سوارشدن بر کشتی امام حسین نجات یافتند.

وی در ادامه حُر را نمونه بارز نجات یافتگان و آزادگان عالم دانست و اظهار کرد: حر با اینکه از اولین کسانی بود که راه را بر امام حسین بست و در روز دوم محرم به قافله کربلا گفت من مامورم که راه را برشما بسته و نگذارم جلوتر از این بروید، اما روز عاشورا یک مرتبه متوجه می‌شود و خود را به حضرت اباعبدالله می رساند و میگوید آیا توبه من پذیرفته شده هست، امام حسین(ع) نیز که کشتی نجات و چراغ هدایت هستند، می فرمایند «تو آزاده ای همانگونه که مادرت تو را حر یعنی آزاد نامید».

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حُر وارد لشکر اباعبدالله(ع) شد و دلاورانه جنگید و سرش زخمی شد و اباعبدالله به بالین او آمد، دستمالی را برسر او می بندند و در نهایت او به شهدا می رسد.

وی ادامه داد : سال های سال است که همه شیعیان، لشکریان عمر سعد و بنی امیه را لعن می کنید، اما با اینکه حُر اولین کسی بود که راه بر امام حسین(ع) بست، ولی چون بعد از تقریبا هشت روز راه را پیدا کرد و به شاهراه هدایت توسط سفینه النجاه، هدایت شد، عاقبت بخیری پیدا کرد.

وی ادامه داد: خیلی از افراد که سوار بر کشتی امام حسین(ع) نشدند، غرق شدند،لذا ما باید در ایام محرم و صفر که به فرموده امام خمینی (ره) « این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و با توجه به مقام سید و سالار شهدا و تمسک حضرت،  سوار کشتی نجات شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha