جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس در خصوص جایگاه قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: بیش از ۲۰ ویژگی در کلام امام صادق(ع)، امام سجاد(ع) و زیارت‌نامه‌ها تعریف‌شده است و امروز وجود حضرت عباس(ع) می‌تواند الگوی ممتازی برای مسئولان در اطاعت‌پذیری از ولایت باشد؛ حاج قاسم سلیمانی در ولایت پذیری از آن حضرت الگو گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی، صبح امروز در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که به میزبانی نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه از بین امامزادگانی که مورد احترام هستند سه نفر از امام زادگان هستند که عنایت ویژه حضرات معصومین را دارند، اظهار داشت: یکی از آنان وجود حضرت علی‌اکبر است، که مراد از تعبیر علی بن الحسین(ع) در زیارت عاشورا حضرت علی‌اکبر است.

وی، دومین امامزاده‌ای را که امام معصوم زیارت‌نامه آن را توصیه فرموده حضرت معصومه(س) دانست و اضافه کرد: امام‌زاده سوم وجود حضرت عباس(ع) است، ایشان به مقامی رسیده که امام معصوم برای ایشان زیارت انشا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) یکی ویژگی مشترک دارند که از ذریه رسول اکرم(ص) هستند، اما قمر بنی‌هاشم نه فرزند زهرا(س) و نه از ذریه رسول‌الله است، نسب احترام و تکریم می‌آورد، لذا می‌توان گفت بخشی از مقام این دو حضرت انتساب به حضرت زهرا(س) و رسول‌الله است، البته قرابت این دو به خداوند مهم است، اما این انتساب شرافت آور است اما قمر بنی‌هاشم انتساب به حضرت زهرا و رسول‌الله ندارد، معلوم است که جایگاه قمر بنی‌هاشم یک جایگاه ویژه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: قمر بنی‌هاشم(ع) قابلیت اسوه شدن تا قیامت را دارد؛ همه‌کسانی که قمر بنی‌هاشم را الگو قراردادند مثل عباس عزیز شدند؛ هنگامی به کربلا مشرف می‌شویم می‌بینیم همان حرم و گنبدی که برای حضرت سیدالشهدا(ع) است برای حضرت عباس(ع) نیز مشاهده می‌کنیم؛ خداوند عزتی برای ایشان قرار داده که در جایگاه کرامت بخشی چیزی از معصوم کم ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار به ویژگی‌های حضرت عباس(ع) اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۲۰ ویژگی در کلام امام صادق(ع)، امام سجاد(ع) و زیارت‌نامه‌ها تعریف‌شده است؛ امروز وجود حضرت عباس(ع)می‌تواند الگوی ممتازی برای مسئولان در اطاعت‌پذیری باشد. آن‌کسی که لحظه‌لحظه زندگی خود را اطاعت از خدا قرارداد خداوند او را عزیز می‌کند و این رمز زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ داغ ایشان تا گرفتن انتقام که ان شاء الله نابودی اسرائیل خواهد بود، در دل است.

وی، اطاعت‌پذیری از امام زمان خویش را ازجمله ویژگی حضرت عباس(ع) دانست و عنوان کرد: عده‌ای از مسئولان مسیر خود را می‌روند و اطاعت‌پذیری را ندارند، هر جا به فرامین مقام معظم رهبری عمل شد کشور روبه‌جلو رفت، اما هر وقت به اطاعات پذیری نبود کشور مشکل پیدا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha