شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور چشمگیر نیروهای نظامی در محله های شیعه نشین ایالت کاتسینا نیجریه

حوزه/ از صبح امروز یعنی تنها یکروز مانده به اقامه عزای حسینی در روز عاشورا، حضور نیروهای امنیتی و گارد ویژه در بین محل های شیعه نشین ایالت کاتسینا کشور نیجریه به وضوح مشاهده میشود.

به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیعیان مظلوم ایالت بزرگ کاتسینا واقع در جنوب کشور نیجریه، صبح امروز یعنی نهمین روز از ماه محرم الحرام در ساعات ابتدایی روز شاهد حضور فعال و چشمگیر نیروهای نظامی و گارد ویژه در محله های خود بودند.

به گفته شاهدان عینی حضور گسترده نیروهای امنیتی بعضا در برخی از محله ها موجب بروز درگیری هایی هرچند جزئی بین آنها و شیعیانی که برای اقامه عزای حضرت ابالفضل العباس به خیابان ها آمده بودند شده که تاکنون اخبار بیشتری از این درگیری ها مخابره نشده.

برخی از مبلغان شیعی محلی این حضور فعال نیروهای نظامی را به موجب ممانعت از حضور شیعیان در مراسم عظیم خروش روز عاشورای حسینی دانسته و احتمال دادند که آنها از اقامه عزای روز عاشورا توسط شیعیان این منطقه جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که نیروهای های امنیتی ایالت کاتسینا سال گذشته نیز به فرمان ایالت مرکزی ابوجا مانع تجمع شیعیان و برگزاری دسته های عزاداری شدند که این درگیری ها منجر به شهادت چند تن از شیعیان و زخمی و مجروح شدن چندی دیگر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha