پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری روز تاسوعا در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزاجانی با اشاره به این‌که عبادت مهم‌ترین پیام مکتب عاشورا است، گفت: : پیامبر اسلام قبل از رسول بودن عبد خدا بود و سوره اسرا به این نکته مهم اشاره می‌کند و رسول خدا را به عنوان عبد خدا معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام مهدی میرزاجانی، امروز در مراسم عزداری امام حسین (ع) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به درس‌های مکتب اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) در اوج عبودیت خدای متعال بودند و عبادت از مهم‌ترین درس‌های مکتب سیدالشهدا (ع) است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در جایی که تشخیص دادند باید جان و فرزندان و اهل بیت‌شان را در راه خدا فدا کنند تا دین رسول الله(ص) بماند، لحظه‌ای درنگ نکردند و ما نیز به عنوان شیعه اهل بیت (ع) باید ادامه دهنده راه اباعبدالله (ع) باشیم و بندگی خدا را انجام بدهیم و تابع تمایلات وهوای نفس نباشیم.

استاد حوزه با تاکید بر این‌که انسان ذاتا به لذت‌ها علاقه دارد، افزود: انسان‌ها غالبا به دنبال لذات و دلخوشی‌ها هستند، اما اگر بخواهیم پیرو راه حسین بن علی (ع) باشیم باید همه اعمال و رفتار ما برای تقرب به خدای متعال باشد و از هوای نفس دوری کنیم.

وی با بیان این‌که حضرت محمد (ص) قبل از این‌که رسول باشد، عبد خدا بود، بیان داشت: سوره اسرا به این نکته مهم اشاره می‌کند و رسول خدا را به عنوان عبد خدا معرفی می‌کند.

حجت الاسلام میرزاجانی با اشاره به این‌که طلبه هم قبل از اینکه مبلغ دین شود باید عبد خدا باشد، اضافه کرد: هدف از خلقت بشر عبادت و بندگی خدای متعال است و در روایتی از اباعبدالله(ع) به این مسئله اشاره می‌شود.

وی، تزکیه نفس را برای رسیدن به مقام بندگی لازم و ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به مقام بندگی لازم است انسان با تزکیه نفس، خود را از کبر، غرور، خشم و حسد خالی کند و برای کسب معرفت بیشتر باید رذایل اخلاقی را نیز از وجود خود پاک کند.

استاد حوزه با بیان این‌که تاثیر و تاثّر در عالم با اذن خدای متعال صورت می‌گیرد، گفت: خداوند تبارک وتعالی انسان‌ها را خلق کرده تا خدا را بشناسند و او را عبادت کنند و انسان تا زمانی‌که معرفت کسب نکند به مقام عبودیت نمی‌رسد و معرفت در سایه توجه به قرآن واهل بیت (ع) و در زمان حاضرمراجعه به بزرگان دینی و علما به ممکن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha