پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  و امام جمعه موقت اهواز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه آمار سقط جنین در کشور شرم آور است، گفت: ۳۷۰ هزار سقط جنین در سال آمار فاجعه باری است و آن پزشکانی به صورت غیرقانونی دست به سقط جنین میزنند، پدر، مادر، پزشک و هر شخصی که در این سقط جنین ها دست دارند بنا بر تصریح قرآن جهنمی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) در مسجد ولایت اهواز، اظهارداشت: آنچه بر شخصیت آقا ابوالفضل العباس(ع) تاثیر داشت، فاکتورهای وراثت، حسن تربیت و محیط پیرامونی عالی بود.

وی افزود: آنچه در تاریخ از ام البنین نقل شده حقیقتا از شجاعت، اصالت و جایگاه خانواده او و شخصیت خودش نشان دارد. همچنین امیرالمومنین علی(ع) به عنوان پدر حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز از نظر شجاعت، تقوا و صفات عالیه شخصیتی آنچنان والا است که نیاز به بیان ندارد، پس طیبعی است که از این پدر و مادر فرزندی با این اخلاق و صفات وارسته به دنیا بیاید و این نقش وراث را در تکوین شخصیت حضرت عباس(ع) نشان میدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه افراد خانواده در تربیت انسان و پروش استعداد های او مؤثر اند، در جامعه اسلامی خانواده با تربیت دینی باید افراد خانواده را از گرفتاری به معصیت و در نتیجه آتش جهنم محافظت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: محیط پرورش حضرت ابوالفضل العباس(ع) در خانه آن پدر و مادر والا مقام و همچنین آن خواهران و برادران عظیم الشأن، ایده آل ترین محیط برای تربیت آن شخصیت بزرگ بود.

وی با اشاره به محیط پیرامونی فرزندان و نقش آن در تربیت، گفت: محیطی که فرزندانمان در آن زندگی میکنند را باید به گونه ای ایجاد کنیم که از تاثیر مثبت از اجتماع خود بپذیرد؛ چراکه خدای ناکرده محیط پیرامونی نامناسب و دوستان ناباب تاثیر سوء و غیر قابل جبرانی بر آنها خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه تجربه ثابت کرده اکثر فرزندان خانواده های پر جمعیت موفق‌تر هستند، گفت: متأسفانه کاهش فرزند آوری در کشور، نتیجه سیاست غلط برخی دولت ها بعد از جنگ تحمیلی بود که سیاست رژیم پهلوی با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را ادامه دادند، اما باید دانست که کاهش فرزندآوری و پدیده پیری جمعیت آینده ایران و اقتدار آن را تهدید میکند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر دولت در این زمینه، بیان کرد: دولت نیز در زمینه فرزند آوری همکاری لازم را ندارد، معاون اول رئیس جمهور به راحتی عنوان میکند از وضعیت کاهش فرزند آوری احساس خطر نمیکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، افزود: صداوسیما هم این مشکل را جدی نمیگیرد و سیاست های اشتباه دولت را پیش میگیرد و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را ترویج میکند؛ به گونه ای که چه در فیلم ها و سریال ها و حتی در تبلیغات تجاری خانواده های موفق را یک یا دو فرزندی نشان میدهد.

وی با بیان اینکه آمار سقط جنین در کشور شرم آور است. ۳۷۰هزار سقط جنین در سال آمار فاجعه باری است، گفت: در کل دوران جاهلیت کمتر از هزار مورد زنده به گور شدند، که قرآن آن چنان حساسیت نشان میدهد، اما امروزه در کشور ما سالانه ۳۷برابر زمان جاهلیت فرزندان خود راسقط میکنند که هزاران بار گناهبارتر، خشن تر و ظالمانه تر از زنده به گور کردن است.

وی در پایان اظهارداشت: برخی پزشکان به صورت غیرقانونی دست به سقط جنین میزنند، پدر، مادر، پزشک و هر شخصی که در این سقط جنین ها دست دارند بنا بر تصریح قرآن جهنمی خواهند بود.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    ۳۷۰ برابر نه ۳۷ برابر علت اصلی باید جستجو و کشف شود که همان فقر است.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      علت فقر نیست ، خوف فقر در برخی از موارد ، و عدم قناعت در زندگی ، و متاسفانه در بسیاری از موارد سونوگرافی های اشتباه هست ، که بچه را ناقص الخلقه معرفی می کنند و والدین هم از ترس عدم توانایی نگهداری از بچه فلج ، اقدام به سقط می کنند در حالی که موارد فراوانی احصاء شده است که بچه سالم بوده و سالم به دنیا آمده است .
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِيَّاكُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ كانَ خِطْأً كَبِيراً «31» جلد 5 - صفحه 51 فرزندان خود را از بيم تنگدستى نكشيد. اين ما هستيم كه آنان و شما را روزى مى‌دهيم. يقيناً كشتن آنان گناهى است بزرگ! / مگر ما روزی خودمان را ، خودمان تامین می کنیم ، که دغدغه روزی فرزندانمان باعث سقط و مانند آن بشود ؟! آزمایشاتی همانند گرسنگی و نقصان های مالی هماره به عنوان آزمایش در زندگی بشر وجود دارد ، و خداوند هم با تاکیدات بدان تصریح کرده است ، خواه تعداد خانواده کم باشد و خواه زیاد ؛ اتفاقا وجود کودکان به جهت این که در موقعیت گناه نیستند ، عاملیت بیشتری برای روزی آوری دارد .
  • حقگو IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    وقتی می فرمایند ما نمی خواهیم کسی را به زور وارد بهشت کنیم یعنی رواج بی بند و باری که نتیجه اش همین می شود .تازه این عدد را حد اقل باید سه برابر کرد تا به آمار واقعی برسیم.
  • ترلان IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    خدا رو شکر هنوز می شه به بعضی مسئولین امیدوار بود که دررابطه با مشکل جمعیت و فرزند آوری در ایران کمی دغدغه داشته باشند ولی بهتر از این سخنرانی ها اینه که پای درد دل مردم بینوا بنشینند و ببینند چرا بچه زیاد نمی یارن؟؟ خودم چند نفر رو می شناسم که دوست دارند ولی به خاطر کمبود امکانات بچه نمی خوان خواهش می کنم تلاش کنید مردم تشویق بشن به فرزندآوری...
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    برای کی شرم آور است؟ امریکا؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      برای هر مسلمانی که کمی معنای شرم را بفهمد .