جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفیخانی

 حوزه/ حجت الاسلام صفی خانی گفت: امام سجاد (ع) باعث شد نام کربلا و یاد امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان  تا ابد باقی بماند.

 حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن قدردانی از حضور ماندگار مردم ایران در مراسم دهه اول ماه محرم گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا دشمنان در تلاش بودند که این مراسم را با بیماری کرونا آمیخته کرده و به حاشیه ببرند ولی ملت ایران این بار هم با بصیرت و هوشیار توطئه های شوم آنان را با حضور پر شور در عزای سید و سالار شهیدان در مساجد و حسنیه ها با رعایت تمامی آیین نامه های بهداشتی به خوبی به نمایش گذاشتند.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با خطبه های کوبنده و آتشین خود توانست نهضت سرور و سالار شهیدان را ترویج و مظلومیت و قیام حق طلبانه مظلوم کربلا را به گوش همه برساند.

وی ادامه داد: اگر چه بعد از شهادت پدر بزرگوارشان حاکمان ظالم و ستمگر نگذاشتند، امام(ع) اسرار درون خود و ظلم به  امام حسین(ع) را آشکارا به گوش همه برساند اما با دعاهایشان که در صحیفه سجادیه  گردآوری شده که سرشار از مضامین حق طلبی و ستیز علیه جور و ستم است به گوش مردم برساند.

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: امام سجاد (ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) مسئولیت کاروان اسراء را به عهده گرفت و بعد از شهادت حضرت ابا عبدالله(ع) ساکت ننشست و در کاخ عبیدالله و یزید آنچنان آنها را مفتضح کرد که بارها قصد جان حضرت  را کردند.

وی ادامه داد: سخنان امام سجاد (ع) چنان تأثیرگذار بود که مردم شام که دشمنی و کینه عمیق نسبت به حضرت علی (ع) داشتند، پی به حقانیت امیر مؤمنان بردند تا جایی که سب بر علی (ع) را در شام ممنوع کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha