شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفر قالیباف به خوزستان.jpg

حوزه/ دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به خوزستان از دو شهر آبادان و خرمشهر بازدید کرد و پس از آن به شهرستان شادگان رفت و از نزدیک با مشکلات و موانع مردم باخبر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز به منظور نظارت میدانی از حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان از طریق فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان وارد خوزستان شد و مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و سایر مسئولان استانی قرار گرفت.

سفر به آبادان از طریق یک پرواز عادی

دکتر قالیباف که از طریق یک پرواز عادی وارد خوزستان شد، به‌محض ورود، در پیامی اعلام کرد: ‌به‌ یاری خدا، نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد.

وی افزود: امیدواریم با فهم بدون واسطه مشکلات و به‌کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسئولان اجرایی محلی و ملی بتوانیم برای حل مشکلات مردم اقدامات ملموس و مؤثری به انجام برسانیم.

انتقاد از نام‌گذاری یک پل در خرمشهر به نام برادر شهیدش

رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه راهی گلزار شهدای آبادان شده و ضمن ادای احترام به شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، نسبت به نام‌گذاری یک پل در خرمشهر به نام برادر شهیدش، انتقاد کرد.

وی در این رابطه گفت: ضمن تشکر از همه دوستان، به نظرم ‌کار پسندیده‌ای نکردند؛ خوب است آن پل را به نام یکی از شهدای محلی منطقه بگذارند.

حق مردم خوزستان را ادا خواهیم کرد

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به خوزستان اظهارداشت: مهم‌ترین هدف از سفر به خوزستان بررسی میدانی و حل مشکلات مردم شریف خوزستان است.

دکتر قالیباف، ضمن گرامیداشت یاد شهدای گران‌قدر سال‌های ۵۹ و ۶۰، گفت: نخست باید از شهدای گران‌قدر خوزستان به‌ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یاد کنیم؛ این دو شهر نگین دفاع مقدس هستند و من مظلومیت‌های سال‌های ۵۹ و ۶۰ این دو شهر را به خاطر دارم. حال امیدوارم با همان روحیه جهادی آن زمان بتوانیم با تلاش و کار جدی که در حقیقت توقع شهدا از ما است، مشکلات استان را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه حق مردم خوزستان را ادا خواهیم کرد، بیان کرد: عزیزی در اسکله آبادان به من می‌گفت که اگر واقعاً خوزستان دین خود را ادا کرده و حقی دارد، چرا حق آن را ادا نمی‌کنید؟ قطعاً این حرف، حرف بجا و حقی است و مطمئناً و إن‌شاءالله با همان روحیه این مسائل را دنبال می‌کنیم.

درد و دل صیادان با رئیس مجلس

وی در ادامه از پروژه اسکله شهید صیادی بندر آبادان بازدید و با تعدادی از صیادان این بندر گفتگو کرد.

در این بازدید تعدادی از لنج‌داران از مشکلات خود سخن گفته و درد و دل‌های خود را با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

همچنین رفع موانع تکمیل این بندر و حل مشکلات لنج داران از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که رئیس مجلس در بندر آبادان مورد بررسی قرار داد.

لازم به ذکر است، ساخت پروژه اسکله صیادی بندر آبادان در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ با برآورد اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی آغاز شد، اما با گذشت حدود ۹ سال از آغاز ساخت و اختصاص تنها ۷ میلیارد تومان از اعتبار مصوب، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در صورت بهره‌برداری از اسکله صیادی بندر آبادان، برای بیش از ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و همچنین زمینه‌ساز گسترش فعالیت لنج داران و تسریع در سوخت‌رسانی به قایق‌ها و لنج های این منطقه خواهد شد.

حق نداریم آب غیراستاندارد به مردم دهیم

دکتر قالیباف، پس از بازدید از اسکله، به تصفیه‌خانه آبادان رفت و خطاب به استاندار خوزستان، با بیان اینکه حق نداریم آب غیراستاندارد به مردم دهیم، اظهارداشت: آن چیزی که روشن و قطعی است، این است که نباید هیچ کدام از ما (مسئولین) بپذیریم که آب روستایی فیلتر نباشد؛ این دیگر مسئله جان مردم است و نمی‌توان دلیل‌تراشی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب از ضرورت‌های اساسی است، گفت: سرجمع در خوزستان ۷۰۰ روستا تنش آبی دارند که باید بی عذر و بهانه حل شود.

سفر به خرمشهر و ادای احترام به شهدای گمنام شلمچه

بر اساس این گزارش، خرمشهر دومین مقصد دکتر قالیباف در جریان نخستین سفر چهارروزه به استان خوزستان بود که ابتدا به شلمچه رفت و به مزار شهدای گمنام شلمچه ادای احترام نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی شلمچه را مظهر و نماد کربلای وطن دانست و گفت: ما هر چه داریم از برکت خون پاک و طاهر شهدا است.

وی پس از آن به بندر خرمشهر آمد و ضمن اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت این بندر در جمع مدیران این شهرستان ‌اظهارداشت: با توجه به مشکلات موجود و به‌منظور رونق بخشیدن به بنادر، موضوع بازگرداندن مزایای مناطق آزاد از جمله مشکل ثبت سفارش پیگیری می‌شود.

دکتر قالیباف گفت: موضوع دادن پروژه‌های جدید به‌منظور اشتغال‌زایی و بازگشت فعالیت این شرکت را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزارت خارجه موافقت مشارکت ‌عراق در لایروبی اروندرود اخذ شد و عملیات لایروبی به‌زودی انجام می‌شود.

نگاه ویژه مجلس به استان خوزستان در برنامه‌ هفتم توسعه کل کشور

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به شادگان رفت و از پروژه فولادسازی شادگان، بازدید کرد.

وی با اشاره به فرصت‌های گسترده استان خوزستان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، توریست و تجارت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود تمام این ظرفیت‌ها و استعدادها، مشکلات استان خوزستان بسیار زیاد است که این به سیاست‌گذاری‌ها و رویکردها بر می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از فرصت‌ها به تهدید تبدیل شد و این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرد که حل آن نیازمند تدبیر است.

وی به نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه کل کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً در این قوانین استان خوزستان به طور ویژه دیده می‌شود تا مشکلات این بخش تا حدود زیادی رفع شود و همچنین در برنامه هفتم توسعه احکامی را خواهیم دید تا مباحث مهم استان از جمله صنعت، آب و فاضلاب و کشاورزی دیده و حمایت شود.

رئیس قوه مقننه در پایان به ظرفیت‌های گسترده استان خوزستان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: خوزستان ظرفیت بالایی را در حوزه کشاورزی دارد که در صورت حمایت می‌تواند باعث ارتقای امنیت غذایی کشور شود.

لازم به ذکر است، از جمله برنامه‌های سفر چهارروزه دکتر قالیباف، حضور در امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه و مسجدسلیمان برای روزهای اول و دوم و برای روز سوم این سفر استانی نیز حضور و بازدید از شهرهای شوشتر، بخشی از اندیمشک، مناطق محروم احمد فداله، بخش مرکزی اندیمشک و شوش در نظر گرفته شده است.

همچنین در روز چهارم و پایانی سفر رئیس مجلس به استان، به مرکز آمده و پس از بازدید از کلان‌شهر اهواز، به سوسنگرد نیز سفری خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha