جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسانه های معاند

تلاش جبهه رسانه ای معاندان انقلاب و دین و مکتب در دهه اول محرم امسال برای زیر سؤال بردن عزاداری های حسینی به شکست انجامید و بار دیگر روسیاهی برای کسانی ماند که البته برای عامه ملت نگون بختی و خفت آنان بارها به اثبات رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از هفته ها و ماه ها پیش از فرارسیدن ماه عزا و ماتم آل الله، رسانه هایی که در آن حرام لقمه های مواجب بگیر کم هم نیستند، به هر شکلی و به هر بهانه ای به دنبال تخطئه عزاداری های حسینی بودند و در این راه البته به هر شبهه ای نیز متمسک می شدند بلکه می توانند مخاطبان را در دایره تردید محصور کنند.

با این وجود و با پایان دهه اول محرم و به خصوص پس از تقدیر و تشکر ویژه مقام معظم رهبری، همچنین بسیاری از علما به جهت همکاری و همراهی بسیار خوب هیئات مذهبی و تبعیت از دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش جبهه رسانه ای معاندان انقلاب و دین و مکتب به شکست انجامید و بار دیگر روسیاهی برای کسانی ماند که برای عامه ملت، نگون بختی و خفت آنان البته بارها به اثبات رسیده است.

واقعیت آن است که سربازان مواجب بگیر رسانه های دشمن به دنبال این بودند که اگر مردم در مجالس حسینی شرکت نکردند، مدعی شوند که مردم از دین و امام حسین زده شده اند، کما این که همین سیاست رسانه ای را در پیش گرفته و گاه با نشان دادن تصاویری قبل از برگزار مراسم های هیئات شاخص، این انگاره ی غلط را به ذهن مخاطب القا می کردند و از آن سو وقتی مردم پرشور آمدند، به دنبال بزرگ نمایی برخی ایرادات جزیی باشند و بگویند که این عزاداران، کسانی هستند که برایشان سلامتی مردم و جامعه اصلاً مهم نیست و لذا به این وسیله دوگانه سازی دین – سلامت را ایجاد و تشدید کنند.

با این همه، نوع رفتار هیئتی ها و از جمله مداحان شاخص نشان داد که اتفاقاً حزب اللهی جماعت و هر آن کس که دل در گرو دستگاه پرعظمت سیدالشهدا(ع) دارد، اتفاقاً بیش از سایرین به دنبال حفظ سلامتی مردم است چه آن که آن را حق الناسی می داند که به شدت بدان ملتزم است.

امسال کم نبودند هیئت هایی که یا برگزار نشدند یا با محدویت های فراوان به اقامه عزا پرداختند اما این مساله باعث نشد که پروتکل ها را زیر پا بگذارند و از آن سو به برکت حضرت خون خدا، امسال اتفاقاً شور و شعور حسینی جلوه ی مشهودتر و بارزتری هم پیدا کرد به طوری که حتی منافق صفتان عرصه هایی چون توئیتر و اینستاگرام نیز نتوانستند علیرغم میل باطنی، چشم بر این حقیقت فرو ببندند، هر چند که از بیان همه حقیقت نیز اِبا داشتند.

به تعبیر رسای رهبر فرزانه انقلاب، عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد. کلام ایشان در ارتباط تصویری چند روز پیش با اجلاس سراسری آموزش و پرورش بسیار شنیدنی است: "با وجود محدودیت‌های شدید ناشی از کرونا، مردم، گویندگان و مرثیه خوانان، ضمن حفظ شور حسینی و تشکیل مجالس عظیم و معنوی، دستورالعمل‌ها را رعایت کردند که به عنوان یک مُرید اهل بیت(ع)، صمیمانه از همه عزیزان تشکر می‌کنم. "

به دیگر سخن، رعایت پروتکل های بهداشتی نه تنها از شُکوه و عظمت محافل حسینی نکاست بلکه اتفاقاً ابعاد مهم دیگری از ظرفیت بالای سرمایه اجتماعی برای جامعه شیعی و انقلابی پدید آورد که کارشناسان باید به درستی و دقت به تحلیل ابعاد و زوایای آن بپردازند.

در این بین، آن چه قابل توجه است این که رسانه های ضد انقلاب و معاند با وجود همه تلاش ها برای پیدا کردن دستاویزی به بهانه محرم برای حمله به نظام و انقلاب به جایی نرسیدند و بلکه اندک اعتبار حرفه ای خود را نیز با دروغ پراکنی ها و اتخاذ روش های غیرحرفه ای در انتشار خبر و تحلیل در میان جامعه مخاطبان از دست دادند.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha