پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: طبق روایت زکات عقل تحمل انسان‌های جاهل است و امروزه در جامعه بسیاری از طلاق‌ها به خاطر بداخلاقی زوجین صورت می‌گیرد و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته طی سخنرانی در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: نمره دادن به دیگران معیارش عبادت نیست درحالی‌که شیطان و وهابیت به‌ظاهر بیشتر عبادت می‌کنند و نباید رکوع و سجود دیگران معیار حق و باطل باشد بلکه معیار اصلی اخلاق حسنه، صداقت، حلم،  امانت‌داری و… است.

وی افزود: هر فردی خوش‌اخلاق‌تر است و عبادتش او را به صفات الهی رسانده و اخلاق حسنه و حلم زیاد و صبر دارد به خداوند و اهل‌بیت(ع) نزدیک‌تر است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد در داخل خانه بسیار بداخلاق اما در بیرون از منزل به‌ظاهر خوش‌اخلاق هستند و اصلاً توجهی به اخلاق خود در داخل منزل ندارند.

وی تأکید کرد: نباید اخلاق و اوصاف دشمنان اهل‌بیت(ع) در انسان مؤمن باشد و تندی، بداخلاقی، خشونت و… زیبنده انسان‌های مؤمن نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: طبق روایت وارده از رسول گرامی اسلام بهترین انسان‌ها کسانی هستند که به خانواده خود بیشتر محبت می‌کنند و رسیدگی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد اظهار کرد: نبی گرامی اسلام با بعضی از همسران خود که منافق صفت بودند و خون به دل حضرت نمودند برخورد بدی نداشتند و کلمه تندی بر زبان جاری نساختند.

وی در ادامه گفت: یکی از معجزات رسول خدا این بود که با بدترین افراد، صمیمانه‌ترین و برخوردی صبورانه داشته و بردباری به خرج می‌دادند.

فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت محبت خدا واجب می‌شود بر انسانی که دیگران او را به خشم بیاورند اما او به خاطر خدا حلم بورزد و صبوری کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خوش‌اخلاقی ، حلم و صداقت معیار رشد و کمال انسان است و عبادتی که بتواند این صفات الهی را در اخلاق و رفتار انسان به بروز و ظهور برساند عبادت درست است.

وی افزود: تمام دشمنان اهل‌بیت(ع) اخلاق و رفتارشان دقیقاً عکس اخلاق و رفتار اهل‌بیت(ع) بود و باید از اوصاف و اخلاق دشمنان اهل‌بیت(ع) دوری جوییم.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد اظهار کرد: یک معیار مهم برای سنجش اعمال در روز قیامت اخلاق حسنه است چراکه ضریب اخلاق حسنه نزد خداوند بسیار بالاست.

وی افزود: طبق روایت زکات عقل تحمل انسان‌های جاهل است و امروزه در جامعه بسیاری از طلاق‌ها به خاطر بداخلاقی زوجین صورت می‌گیرد و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اگر زوجین به همسری نادان و بداخلاق گرفتار شدند باید تحمل کنند چراکه مایه رشد و کمال انسان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha