شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرحزاد

حوزه/ کارشناس مذهبی حرم کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه انسان ضعیف خلق شده و هر چه منم منم کند بیشتر گرفتار می‌شود، افزود: کشورهایی که ادعای بیشتری در علم پزشکی دارند مانند کشور انگلستان تلفات بیشتری هم از کرونا داده‌اند و این نشان می‌دهد که انسان باید در برابر خدا سر خم کند و بداند که همه چیز مادیات نیست و باید به معنویات هم توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، طی سخنانی در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در حرم مطهر بانوی کریمه(س)، با اشاره به اهمیت موضوع خودسازی و خودشناسی اظهار کرد: امام سجاد علیه‌السلام فرمودند که تمام خوبی‌های عالم این است که انسان خود را حفظ کند و خودسازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند هر که خود را شناخت به همه علم و معرفت رسیده و کسی که خود را نشناخته هیچ چیزی را نشناخته است، افزود: در جای دیگر امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که زشت‌ترین چیزها در عالم این است که انسان خود را نشناسد.

کارشناس مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در تعریف حقیقت انسان بیان کرد: خداوند تمام عالم وجود را در وجود انسان گنجانده است، از خدا گرفته تا پست ترین موجودات در وجود انسان نهفته است بنابراین اگر انسان خود را بشناسد در حقیقت عالم وجود را شناخته است.

وی با بیان اینکه انسان ضعیف خلق شده و هر چه منم منم کند بیشتر گرفتار می‌شود، افزود: کشورهایی که ادعای بیشتری در علم پزشکی دارند مانند کشور انگلستان تلفات بیشتری هم از بیماری کرونا داده‌اند و این نشان می‌دهد که انسان باید برابر خدا سر خم کند و بداند که همه چیز مادیات نیست و باید به معنویات هم توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  فرحزاد با بیان اینکه این ویروس‌ها و بیماری‌ها قدرت‌نمایی خدا است، بیان کرد: بخشی از وجود انسان معنویات است و اگر انسان معنویات و خدا را فراموش کند خدا فتیله انسان را پایین می‌کشد و نفس انسان را مهار می‌کند ولی اگر انسان خود را بشناسد که عبد و بنده خدا است به بالاترین مقامات و درجات می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha