جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مخالفت با پخش اذان در یکی دیگر از مساجد در آفریقای جنوبی

حوزه/ درحالی که چندی پیش با شکایت تنها یک همسایه غیرمسلمان دادگاهی در دوربان، مسجدی را مجبور به توقف پخش اذان کرده بود، این اتفاق در بخش دیگری از آفریقای جنوبی در حال وقوع است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، یک مسجد دیگر در آفریقای جنوبی با تعلیق مجوز اذان گویی مواجه شد.

درحالی که چندی پیش تنها به خاطر شکایت یک همسایه غیرمسلمان، دادگاه عالی دوربان پایتخت آفریقای جنوبی، موسسه اسلامی مدرسه تعلیم الدین را مجبور کرد پخش اذان از بلندگوی مسجد را متوقف سازد، با گذشت چند روز از صدور این حکم، اداره بهداشت شهر توشوانه نیز اخطار مشابهی را به مرکز اسلامی خانه رسول الجماعت فرستاده و دستور داده صدای اذان را پایین بیاورند.

آن‌ها مدعی شدند که شکایت‌هایی از صاحبان خانه‌های مجتمع شهر دریافت کرده‌اند که با صدای اذان مخالف هستند.

در این اعلان، به مسجد گفته شده که اجازه پخش رادیو، تلویزیون، استفاده از تقویت کننده صدا، سیستم بلندگو یا دستگاه مشابه تولید و پخش و تقویت صدا را ندارند.

هر چند در ابتدا تصور می‌شد که شورای شهری این اطلاعیه را صادر کرده با این حال مدیر منطقه ای این شورا آن را تکذیب کرده و  افزود که ما همیشه در کنار خواهران و برادران مسلمان خود ایستاده ایم و هیچ گاه در کار مساجد مداخله نمی‌کنیم.

محمد اسوپ یک مشاور مسجد در این باره گفت: از زمان دریافت اخطار، مسئولین مسجد ناامید و دلگیر هستند. این مسجد ۵ سال پیش ساخته شده و هیچ گاه چنین اعتراضی از سوی مردم به دست ما نرسیده بود و حتی غیرمسلمانان نیز از شنیدن این خبر ناراحت هستند.

وی گفت: در تلاش هستیم این موضوع را حل و فصل کنیم اما به طور موقت مجبور شدیم صدای اذان را کاهش دهیم.

به گفته وی این احتمال وجود دارد که تنها به خاطر شکایت یکی از ساکنان محلی چنین حکمی صادر شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha