جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 918777
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
ارز

حوزه/ به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در عصر کنونی که به عصر ارتباطات شهرت دارد، بسیاری از فعالیت های انسان ها در بستر فضای مجازی تعریف شده که به سرعت نقل و انتقال اطلاعات و مبادلات در زمینه های مختلف کمک کرده است؛ همین امر سبب بروز مسائل و نیازهای جدیدی در دایره نظام تکلیفی و حقوقی انسان شده است که باید نظر دین در مواجهه با این مسائل مستحدثه را جویا شد. یکی از این مسائل بررسی فقهی رمز ارزها و تجارت الکترونیک است که با توجه به گسترش روزافزون آن و کثرت پرسش های مکلفین باید به طور جدی و محققانه توسط علما و مراجع معظم شیعه مورد بررسی جامع و کامل قرار بگیرد.

در فروردین ۱۳۹۸ [۱۶ و ۱۷ آوریل ۲۰۱۹] با مدیریت دانشگاه شریعت و مطالعات اسلامی شارجه اجلاسی با نام «العملات الافتراضیة فی المیزان» در  امارات برگزار شد که کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» خلاصه مقالات منتخب ارائه شده در این اجلاس است و ارزهای رمز پایه را از جنبه های فقهی، حقوقی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب به خلاصه آرای فقهی رمزارزها، دلایل حرمت و حلیت و چالش های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی آن­ از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اربعه اهل سنت می ­پردازد که کمک شایانی جهت فهم مبانی فقه مقارن، بررسی تطبیقی و نقد نظرات آنان می­ کند.

کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» به اهتمام سعید مهدیان و حجت الاسلام محمود رفیعان در ۵۴ صفحه، توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی انتشار یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha