پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای جمعیت هلال‌احمر، گفت: اینکه در حوادث، گرفتاران را نجات داده و در کنار مردم هستید از مصادیق مواسات و انفاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرعامل و مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان، خطاب به اعضای این جمعیت، اظهار کرد: اینکه شما در سخت‌ترین شرایط با سریع‌ترین و صمیمی‌ترین روش به فریاد حادثه دیدگان می‌شتابید کار بسیار خوب و انسانی است.

وی با تأکید بر اینکه باید همیشه سرعت و دقت و سبقت شعار کار شما باشد، اضافه کرد: در بین کارهایی که انجام می‌دهیم برخی کارها سید و سرور هستند و کار هلال‌احمر در زمره برترین کارهای خیر است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: امام صادق (ع) انصاف با مردم مواسات با مردم و یاد خدا را در هر حـالتی جزء دشوارترین کارها به شمار می‌آورند و می‌فرمایند: «أَشَدُّ الْأَعْمَالِ ثَلَاثَةٌ إِنـْصَافُ النـَّاسِ مِنْ نَفْسِک حَتَّی لَا تَرْضَی لَهُمْ إِلَّا مَا تـَرْضَی بـِهِ لَهـَا مِنْهُمْ وَ مُوَاسَاةُ الْأَخِ فِی اللَّهِ وَ ذِکرُ اللَّهِ عـَلَی کلِّ حـَالٍ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به یاد خدا بودن در همه حال یکی از مواردی است که سرور همه خوبی‌ها است؛ زیرا اگر بدانیم در محضر خداوند هستیم دست و چشم و همه جوارح ما کنترل شده و حتی نیت‌های ما تنظیم می‌شود به‌گونه‌ای که حتی در ذهن او هم گناه دور نمی‌زند؛ چراکه فکر گناه درون قلب و جان ما را کدر می‌کند اما ذکر خدا نمی‌گذارد قلب شما کدر شود.

وی با اشاره به اینکه انصاف دومین مورد است، گفت: انصاف و عدل در زندگی بسیار اهمیت دارد، ازاین‌رو باید تلاش کنیم در زندگی منصف بوده و حق کسی را ضایع نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سومین مورد مواسات و همدردی و رفع گرفتاری از گرفتاران و نیازمندان است، افزود: مواسات فرهنگی زیبای اخلاقی در اسلام بوده و خداوند در قرآن بعد از نماز هم زکات و هم انفاق را مطرح کرده است؛ یعنی انفاق و زکات رفیق شفیق و هم‌وزن نماز هستند.

وی اظهار کرد: اگر این دو در زندگی ما پررنگ باشند ترازوی اعمال ما تنظیم و میزان می‌شود؛ نماز به‌عنوان ارتباط با خالق و انفاق به‌عنوان ارتباط با خلق خداوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بر این اساس سه چیز سرور و جلودار و پیشانی همه اعمال است؛ ذکر خدا در بعد معنویت، انصاف در بعد اجتماعی و مواسات در بُعد رسیدگی به گرفتاران.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت گره‌گشایی از کار مردم و خدمت‌رسانی و امداد به مردم، خطاب به اعضای جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: اینکه در حوادث، گرفتاران را نجات داده و در کنار مردم هستید از مصادیق مواسات و انفاق است.

وی افزود: رزمایش مواسات یکی از افتخارات دوران کرونا است، همان‌طور که در جنگ ملت ما افتخارات زیادی آفرید و این افتخارات یادگاری ماند در دوران کرونا هم مواسات و همدلی افتخار آفرید، ازاین‌رو باید این سنت حسنه در کشور تداوم یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha