جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ ششمین نشست  بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین عليه السلام-حرم مطهر

حوزه/ هرچند سجده در عبادت است ولی وقتی غیر خدا نفی می‌ شود، موضوع عدالت و سیاست مطرح می‌ شود، بنابراین ما امام سجاد(ع) را مظهر عدالت و سیاست اسلامی می دانیم که این موضوع در کلمات نورانی ایشان از جمله در صحیفه سجادیه متبلور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سهیل اسعد در ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین علیه السلام» که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان عصر (یکشنبه ۲۳ شهریور) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که حرکت های علمی بین المللی در حوزه ائمه اطهار(ع) خیلی از اوقات فارغ از موضوعات سیاسی مطرح می‌ شود، اظهار داشت: ما آمدیم امام سجاد(ع) را و حرکت ایشان را به عنوان یک حرکت جامع که شامل عقلانیت، عبادت، معنویت و عدالت می‌ شود مطرح کردیم.

این طلبه آرژانتینی با بیان این که اسامی و القاب امام سجاد(ع) نیز به این مسأله اشاره دارد، گفت: «سجاد» یکی از القاب ایشان است و پیغام سجده مؤمنین و مسلمانان این است که خضوع و خشوع فقط برای خدا است و شعار معروف و مشهور ایشان همین است که «لانسجد الا لله»  که به عدالت اشاره دارد.

وی با اشاره به ارتباط سجده با موضوعاتی نظیر عدالت و سیاست خاطرنشان کرد: هرچند سجده در عبادت است ولی وقتی غیر خدا نفی می‌ شود، موضوع عدالت و سیاست مطرح می‌ شود، بنابراین ما امام سجاد(ع) را مظهر عدالت و سیاست اسلامی می دانیم که این موضوع در کلمات نورانی ایشان از جمله در صحیفه سجادیه متبلور است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در شهر مالاگا اسپانیا بودیم که یک خانم مسیحی که مسلمان سنی شده بود، وارد حسینیه امام رضا(ع) مالاگا شد و سؤال کرد که فرق تسنن و تشیع چیست؟ نخواستیم وارد بحث های اختلافی بشویم و تنها یک سری نشانه هایی از عظمت اهل بیت(ع) دادیم و از ایشان خواستیم خودشان دنبال تحقیق بروند.

وی اضافه کرد: بنده به خاطر دارم در آن روز به ایشان کتاب صحیفه سجادیه را معرفی کردم، برای ایشان دعاهای آن را می‌ خواندم و ترجمه می‌ کردم و گفتم این سخنان تنها بخشی از سخنان آن هم یکی از امامان معصوم است که شما می توانید این کلمات را با سخنان رهبران دیگر فرق اسلامی مقایسه کنید و خودتان نتیجه بگیرید.

اسعد با اشاره به معجزه کلمات امام سجاد(ع) یادآور شد: امروز این زن جزو شیعیان خوب ما هستند، بعد از آن وارد ایران شد و در همین کشور ازدواج کرده و الان جزو افتخارات مسلمانان در کشور اسپانیا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha