پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از مردم در پرداخت اجاره خانه‌های خود وامانده اند، گفت: عده‌ای هم بی انصاف، سودجو و فرصت طلب هستند که به مردم رحم نمی‌کنند. حکومت اگر به اندازه کافی مسکن تولید کند، بخشی از این مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده جدید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در پی رحلت آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی اخیراً از سوی مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شده است، گفت: بنیاد مسکن منشأ خدمات بزرگ از ابتدای انقلاب تاکنون نسبت به اقشار محروم بوده است. این خدمات در منظر همه مردم است، شما دعاگو زیاد دارید، این دعاها ارزشمند و یکی از الطاف خدا است.

وی ادامه داد: یکی از مراجع تقلید به من گفت به حضرت آقا بگویید من برای شما زیاد دعا می‌کنم و در عین حال نگران هم هستم. وقتی به حضرت آقا اطلاع دادم ایشان گفتند به این مرجع تقلید سلام برسانید و بگویید به دعای شما نیاز دارم که نشانگر اهمیت دعاست.

هیچ مکتبی مانند تشیع در امر دعا پربار نیست

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مکتب تشیع در این زمینه سرآمد است و در میان فِرق اسلامی هیچ مکتبی مانند تشیع در امر دعا پربار نیست، افزود: از تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب تشکر می‌کنم. خدمات این بنیاد در این مدت کم نظیر است و با همه محدودیت‌ها از جان مایه گذاشت و نیروهای این بنیاد به دستورات امام خمینی (ره) در فرمان تشکیل بنیاد جامه عمل پوشانده اند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) در فرمان تشکیل بنیاد مسکن در ۲۱ فروردین ۵۸ به مسئله مسکن در رژیم منفور پهلوی اشاره کردند و آن را یکی از مصیبت بارترین مشکلات مردم دانستند که برخی تمام عمرشان را زیر بار بانک‌ها و سودجویان بوده اند تا بتوانند خانه‌ای برای خود دست و پا کنند. قشر عظیمی از فقرا در بیغوله‌ها بوده اند و بخش مهمی از درآمد خود را صرف اجاره آن می‌کردند. نظام اسلامی این را برنمی تابد و همه بندگان خدا باید از زمین و مسکن بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: امیرالمؤمنین نیز در نامه تاریخی خود به مالک اشتر چهار رکن اساسی را برای حکومت اسلامی برمی شمارند که یکی از آنها آبادانی شهرها است. آبادی، مصادیق زیادی دارد که یکی از آنها شهرسازی است مانند ساخت بیمارستان، دانشگاه و خانه دار کردن بی خانمان‌ها.

بسیاری از مردم در پرداخت اجاره خانه‌های خود وامانده اند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از مردم در پرداخت اجاره خانه‌های خود وامانده اند، گفت: عده‌ای هم بی انصاف، سودجو و فرصت طلب هستند که به مردم رحم نمی‌کنند. این افراد سودجو دنبال پول و مال و منال هستند و به هیچ کسی رحم نمی‌کنند. حکومت اگر به اندازه کافی مسکن تولید کند، بخشی از این مشکلات حل می‌شود.

وی، بنیاد مسکن را خاکریز اول حوادث دانست و تصریح کرد: هر جا زلزله یا سیل می‌آید بنیاد مسکن حضور دارد. حضرت امام (ره) وقتی تشکیل بنیاد مسکن را داد، دستور راه اندازی حساب ۱۰۰ امام را هم صادر کرد که این حساب تاکنون برکات زیادی داشته است. هیچ حکومتی در دنیا سراغ نداریم که تا این حد با مردمش مهربان باشد.

ترامپ از نسل نازی‌ها و یک جنایتکار است

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به جنایاتی که ترامپ در دنیا می‌کند، گفت: ترامپ از نسل نازی‌های آلمان است. اگر تاریخ آمریکا را ببینید سرشار از جنایت و خونریزی است و چه بلاهایی که بر سر سیاهان و بردگان نیاورده اند. الان هم وقتی صحنه پا گذاشتن بر گردن آن سیاهپوست را می‌بینیم، لرزه بر تن انسان می‌افتد.

وی تصریح کرد: آنهایی که فکر می‌کنند اگر با آمریکا کنار بیاییم همه چیز خوب می‌شود، بدانند که خواب و خیال است و این چنین نیست. خداوند در قرآن می‌گوید دشمنان من را دوست خود ندانید. آنچه باعث شده علیرغم همه محدودیت‌ها، سرپا بایستیم، همین ایستادگی ما تا پای جان است.

مردم از شام شب خود گذشتند و به پویش کمک مؤمنانه پیوستند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به ایستادگی مردم در قضیه ویروس کرونا که بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده اشاره کرد و اظهارداشت: مردم از شام شب خود گذشتند و به پویش کمک مؤمنانه پیوستند. در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد؟

سردار سلیمانی «مالک اشتر» حضرت آقا بودند/ اسرائیل از نامِ سیدحسن نصرالله می ترسد

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا فردی مانند سردار سلیمانی پیدا نمی‌شود. ایشان مالک اشتر حضرت آقا بودند. من بارها پیشِ رهبر معظم انقلاب بودم که سردار سلیمانی هم به محضر ایشان می‌رسید. آقا به وی ابراز محبت می‌کردند، ولی سردار سلیمانی ذره‌ای احساس غرور نمی‌کرد و دنبال شهادت بود. حزب الله هم اگر امروز حزب الله است و اسرائیل از نامِ سیدحسن نصرالله می ترسد، به این دلیل است که تربیت شده سردار سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی یکی از موهبت‌های کشور را برخورداری از رهبری آگاه که حوادث را از قبل پیش بینی می‌کند، عنوان کرد و افزود: اینها تأییدات الهی است. امیدواریم خداوند به ایشان طول عمر دهد و بتوانیم در سایه ایشان به جایگاهی که مدنظر امام راحل بود برسیم.

وی در پایان به توفیقات مرحوم رسولی محلاتی نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد مسکن اشاره و برای حجت الاسلام روحانی نژاد که سوابق درخشانی داشته است، در سمت نمایندگی ولی فقیه و این بنیاد آرزوی توفیق کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام روحانی نژاد اعطا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha