پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از راه اندازی رشته تخصصی مهدویت در حوزه علمیه این استان در آینده ای نزدیک خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، پنجشنبه ۲۷ شهریور، در جلسه ای با امام جمعه بروجرد و مبلغان هجرت و امین این شهرستان، با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در همه عرصه های صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی خوش درخشیده اند، گفت: حضور داوطلبانه و چشمگیر طلاب و روحانیون در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و همه برهه های پس از انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون باید با تمام توان در راستای تعمیق و گسترش آموزه های قرآنی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب کوشا باشند ،خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون با مردم داری، اخلاق نیکو و مطالعه تلاش کنند تا فرهنگ قرانی و سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون قدر جایگاه خود را بدانند، گفت: انتقال معارف دینی و تبیین اصول سبک زندگی اسلامی در جامعه بویژه بین نسل جوان از رسالت های مهم مبلغان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه از راه اندازی رشته تخصصی مهدویت در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: با رایزنی ها و پیگیری های لازم، رشته تخصصی مهدویت در صورت موافقت نهایی، بزودی در استان راه اندازی خواهد شد و علاقمندان می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند . 

وی در پایان بر برگزاری دوره های تخصصی دانش افزایی ویژه طلاب و روحانیون تاکید کرد و یادآور شد: این دوره ها نیز بزودی با هدف ارتقا دانش نوین تبلیغ برای طلاب و روحانیون استان برگزار خواهد شد.

ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی

حجت الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه بروجرد هم در این جلسه گفت: مبلغان و طلاب باید در همه حال برای مردم الگو باشند، چرا با مردم داری، تبلیغ اثرگذارتر و عمیق تر شود و خروجی موفقی خواهد داشت.

وی بر ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: تبلیغ و نرویج ارزش های دینی و سیره اهل بیت(ع) جهاد عظیم است، لذا برای تبلیغ موثر و مطلوب، مبلغان باید مسلط و مجهز به اصول فقهی، دینی و دانش روز باشند تا بتوانند پاسخگوی سؤالات و شبهات مخاطبان باشند .

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مبلغان برای موفقیت در عرصه تبلیغ، مخاطب شناسی را سرلوح کار خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: مبلغ موفق، مخاطب شناس و زمان شناس است . 

 حجت الاسلام گودرزی، نماینده مبلغان طرح هجرت بروجرد نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت تبلیغ هجرت شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha