شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: شروع انقلاب اسلامی از حوزه علمیه بوده است و در این چهل سال حوزه نقش بی بدیلی در حفظ انقلاب داشته و در چهل سال دوم هم این حوزه است که ضامن حرکت صحیح انقلاب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج، صبح امروز با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه استان، امام جمعه شهر و طلاب جدید الورود و اساتید این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج در این مراسم به تشریح نقش حضرت زینب(س) در روز عاشورا و پس از آن پرداخت و گفت: طلاب باید حضرت زینب کبری(س) را الگوی خود قرار داده و همان گونه که ایشان طبق عهد و پیمانی که با امام خود داشتند، در عصر روز عاشورا تا پای جان پای آرمان ها ی دین ماندند، باید از آرمان های انقلاب دفاع نمایند.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز با اشاره به اشتیاق مردم استان به علوم حوزوی، گفت: به لطف خداوند متعال با برنامه های متنوعی که طراحی شد حوزه علمیه استان در پذیرش و جذب طلاب چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی رشد مطلوبی داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در حفظ انقلاب، ادامه داد: شروع انقلاب اسلامی از حوزه علمیه بوده است و در این چهل سال حوزه نقش بی بدیلی در حفظ انقلاب داشته و در چهل سال دوم هم این حوزه است که ضامن حرکت صحیح انقلاب خواهد بود. البته وظیفه حوزه در این راستا صد چندان شده است.

وی به ارزش طلبگی و ترویج دین به روایات اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: نباید ارزش طلبگی که همان میراث داری پیامبران و نصرت دین خدا و طبابت روحانی مردم است با مسائل مادی مقایسه شود که خدای ناکرده دچار خسران شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha