پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسماعیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه حوزه در هدایت سیاسی جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: انتقال بیانات رهبری حکیم و فرزانه به اجزای مختلف جامعه وظیفه مهم حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) شهر بوشهر با اشاره به آیه  ۲۹ سوره فتح، بیان داشت:  خروجی حوزه های علمیه در کنار علم و تقوا  باید کسانی باشد که خار چشم دشمنان اسلام باشند، به طوری که دشمن با دیدن آن ها خشمناک شوند. 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «مردم به امیرانشان شبیه ترند تا پدرانشان»، لذا لازمه رسیدن به سیر تکاملی انقلاب اسلامی و جامعه سازی و تمدن سازی این است که دولتمردان باید اسلامی فکر کنند و انقلابی عمل نمایند تا جامعه در اجرای فرامین الهی یکپارچه شود، از این رو حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی، جدیت در راستای هدایت جامعه به سمت گرایش به دولت انقلابی و حزب اللهی تلاش نماید.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: وظیفه مهم دیگر حوزه های علمیه در چهل ساله دوم انقلاب، نقش این نهاد در هدایت سیاسی جامعه و دریافت و فهم بیانیه گام دوم می باشد؛ همچنین انتقال بیانات رهبری حکیم و فرزانه به اجزای مختلف جامعه دیگر وظیفه مهم حوزه های علمیه است.

رباب بازیاری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر هم گفت: طلبگی، شغل نیست، بلکه یک وظیفه و رسالت است و در این مسیر الگوی ما، باید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باشد، زیرا ایشان به فرموده ی قرآن " اسوه حسنه" می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha