جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: این که فرشتگان بالهای خود را برای عالمان دینی پهن می کنند نشان از اهمیت والای کسب علوم دینی و شاگردی مکتب امام صادق(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شهر بوشهر با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی، فضیلت عالم نسبت به عابد را مثل درخشندگی ماه نسبت به سایرستارگان می دانند. این که فرشتگان بالهای خود را برای عالمان دینی پهن می کنند نشان از اهمیت والای کسب علوم دینی و شاگردی مکتب امام صادق(ع) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به فرصت به وجود آمده برای تحصیل در حوزه علمیه، ادامه داد: گذراندن دوره نوجوانی در علوم حوزوی و آشنایی با معارف الهی در این سنین فرصت بسیار مغتنمی است که آثار بسیار خوب و ماندگاری در روحیه انسان خواهد گذاشت، از این رو شکرانه این توفیق بزرگ رعایت تقوا، تهذیب نفس و خوب درس خواندن است.

گلچهره نوری حقانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) بوشهر در ادامه مراسم با اشاره به اصول چندگانه طلبگی، گفت: رعایت چنداصل در طلبگی همچون اخلاص، تقوا، اخلاق حسنه، همت بلند، پشتکار و پرهیز از تردید، توجه به عبادات، تابع و پیرو ولی فقیه بودن، قوی شدن در دروس خصوصا ادبیات عرب و تکریم اساتید از جمله این اصول است.

وی ادامه داد: اولین شأن طلبگی با توجه به آیه  ۱۲۲ سوره توبه این است که خداوند می فرمایند «گروهی باید کوچ کنند برای فهم عمیق دین و انتقال پیام خدا به دیگران»؛ خداوند برای هیچ شغلی تبلیغ نکرده جز برای شغل طلبگی چرا که شغل انبیاست که علم و رسالتشان را به ارث بردیم و معلم و مربی کتاب و حکمت و اخلاق خروجی این شغل شریف است.

حقانی با بیان اینکه پیش نیاز موفقیت در طلبگی، خودسازی و طهارت نفس است افزود:  شأن طلبگی در اقامه دین خلاصه می شود .

در پایان مراسم، طلاب جدید الورود دلنوشته های خود را در مورد ورود به حوزه در روز اول خواندند و به بهترین دلنوشته ها هدایایی اهداء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha