پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی از سوی صدا و سیما فارس در بخش‌های مختلف سیما، صدا، خبر، فضای مجازی و ... تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی از سوی صدا و سیما فارس در بخش‌های مختلف سیما، صدا، خبر، فضای مجازی و ... تدارک دیده شده است.

برنامه زنده شبانه «حکایت فتح» هر شب از ساعت ۲۱:۱۰ به‌مدت ۱۵ شب از ۲۸ شهریور پخش آن با حضور سرداران و رزمندگان سرافراز سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

علی‌رضا باغبان‌منش، معاون سیمای مرکز فارس امروز، ۳۰ شهریورماه در این رابطه گفت: در این برنامه زنده که با اجرای احمد مؤمنی پخش می‌شود، یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطرات ۸ سال دفاع مقدس می‌پردازند.

وی افزود:‌معرفی چهره‌های برتر و هنرمندان و نخبگان عرصه جبهه و جنگ، سرودهای حماسی و پخش تصاویری از زرمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این برنامه زنده است. این برنامه هر شب در فضای بسیار زیبای موزه دفاع مقدس که با حال و هوای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طراحی شده است تولید و به‌طور زنده از سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

به گفته معاون سیمای فارس در این مدت، از مستند بسیار فاخر «عبدالله» که روایت زندگی سردار شهید عبدالله اسکندری است، رونمایی خواهد شد.

باغبان‌منش بیان کرد: برنامه‌های زنده فارسی شو، صبح پارسی، کاشانه مهر، نگاه روز و برنامه‌های تولیدی در شهر، در استان نیز در این ایام بخش‌هایی از برنامه‌های خود را به دفاع مقدس اختصاص خواهند داد.

وی یادآور شد: در ایام هفته دفاع مقدس از ۴۰ اثر فاخر تولیدشده در معاونت سیما نیز رونمایی خواهد شد و ضبط برنامه ۱۲۰ قسمتی خاطرات مادران بزرگوار شهدا نیز آغاز خواهد شد.

یاسر جمالی، معاون صدای مرکز فارس نیز در این خصوص گفت: تولید و پخش مشق عشق و مدرسه عشق، مشارکت در تولید و پخش ویژه برنامه سراسری پلاک ۸، تولید و پخش ویژه برنامه خاکریز خاطره و اختصاص بخش عمده‌ای از برنامه‌های تولیدی به دفاع مقدس از برنامه‌های این معاونت است.

وی همچنین این نکته را یادآور شد که در این ایام مانند دیگر حوزه‌های برنامه‌ساز، چهل اثر فاخر این معاونت با موضوع دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

ابوالحسن کرمی، معاون خبر صدا و سیمای فارس نیز گفت: در معاونت خبر این مرکز هم خبرنگاران مرکز استان به همراه ۵۵ خبرنگار آزاد در سراسر استان پهناور فارس برنامه‌های مختلف این هفته را پوشش خبری خواهند داد.

وی افزود: این معاونت تولید و پخش برنامه‌های خود را در خصوص دفاع مقدس از سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز کرد و هر هفته در بخش‌های خبری به معرفی یکی از شهدای بزرگوار استان پرداخته است که این روند تا دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی دارد.

به گفته کرمی این معاونت هم ۴۰ اثر فاخر خود را در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد کرد که مردم می‌توانند این آثار را در سایت خبرگزاری صدا و سیما به نشانی fars.irib.ir مشاهده و دریافت کنند.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در بسیاری از نقاط استان با تلاش مردم و بسیج، بسیاری از عملیات‌ها با هدف روایت زنده جنگ برای مردم، شبیه‌سازی شده است که به‌صورت گزارش خبری در بخش‌های مختلف خبری پخش خواهد شد.

علی خورشیدسوار، معاون فضای مجازی صدا و سیمای فارس هم گفت: معاونت فضای مجازی مرکز فارس هم یکصد ویدیو، عکس نوشت، اینفوگرافی ،موشن گرافی را به همراه چهل اثر شاخص خود در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

وی افزود: در این ایام علاوه بر این تولیدات، بخش‌های مختلفی در قالب بسته‌های رادیویی، تلویزیونی و خبری در اختیار دیگر معاونت‌های برنامه‌ساز قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha