پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسراییل

حوزه/ جریان ها و احزاب سیاسی کویت طی بیانیه ای نسبت به ادعاهای اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص عادی سازی روابط کویت با اسرائیل واکنش نشان داده و با آن مخالفت نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه پیش بینی کرد که کویت و حدود ۷ کشور به جمع کشورهایی که با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی امضا کرده‌اند، ملحق شوند. 

وی مدعی شد که با شاهزاده " ناصر صباح الاحمد الصباح " و هیاتی از کویت ملاقات کرده است و آن‌ها برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کردند به زودی به توافق عادی‌سازی بپیوندند.  امارات و بحرین روز سه شنبه گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اشغالگر اسرائیل توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند.  اقدامی که رهبران فلسطین آن را خیانت تاریخی و زدن خنجر از پشت به فلسطین ارزیابی کردند.

بیانیه جریان ها ی سیاسی کویت در مخالفت با عادی سازی ذلیلانه

در همین راستا ، بیانیه جریان ها و احزاب سیاسی کویت در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در خصوص عادی سازی با رژیم صهیونیستی غاصب فلسطین صادر شد که یک نسخه از آن را سفارت آمریکا دریافت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است:

بر اساس ماده یک قانون اساسی کویت، ملت کویت بخشی از امت عربی به موجب قانون سال ۱۹۶۷م به حساب می آیند که همچنان نیز این قانون جاری است. از این نظر کویت در حالت جنگ دفاعی در برابر گروه های صهیونیستی قرار دارد و به شهدای کویتی در جنگ های عربی مختلف علیه رژیم صهیونیستی وفادار هستند و از موضع اخلاقی و انسانی نیز در کنار مظلومان علیه ظالمان قاتل و غاصب عرض و آبرو و سرزمین می ایستند.

قوا و جریان های سیاسی کویت به شدت این اظهارات ادعایی ترامپ را که مدعی شده بود؛ کویت نیز به شدت علاقه مند برای عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس است را محکوم می کنند.

ملت و دولت کویت مخالف این اقدام هستند و تاریخ شاهد مواضع محکم و ارزشها و اصول ثابت کویت، به طور همیشگی در دفاع  از حق عربی فلسطین از زمان آغاز درگیری و جنگ عربی صهیونیستی در تمام مراحل هست.

کویت هرگز خون شهدا و عذاب ها و شکنجه های مادران، کودکان ، اسرا و زخمی ها و قربانیان فلسطینی طی نسل ها و در طول دهه ها ظلم و جور و تجاوز صهیونیستی بر فلسطین و قدس شریف را فراموش نمی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ ما از دولت کویت در خواست می کنیم تا از طریق وزارت خارجه کویت توضیح قاطع و تمام و کمالی علیه این ادعای ترامپ و مخالفت صریح با این ادعا را اعلام نماید.

همچنان که از پارلمان کویت می خواهیم جرم بودن عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به طور فوری برای پیشگیری و جلوگیری از فشارها ،تحریک ها و باج خواهی علیه کویت که در آینده پیش بینی می شود را به عنوان قانون تصویب کند.

همچنان که از افراد و جریان ها و گروه های جامعه مدنی می خواهیم تا با اقدامات و تحرکات موثر برای تصویب این قانون در جهت حمایت کامل مردمی و مستحکم از این تصمیم رسمی دولت در مخالفت با این عادی سازی ذلیلانه، تلاش خود را مبذول دارند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف اسلامی و ملی ،مجمع عدالت و صلح، حزب محافظه کار شهروندی و مدنی ، مجمع ولاء مدنی، جریان عربی، جنبش لیبرال کویت،جنبش قانون اساسی اسلامی، جنبش وطنی و ملی،تریبون دموکراسی کویت، مجمع پرچم ملت ،مجمع میثاق ملی از جمله امضا کنند گان این بیانیه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha