پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشنواره بزرگداشت میراث مسلمانان سیاه‌پوست انگلستان برگزار شد

حوزه/ در پی اعتراضات گسترده سیاه پوستان در ایالات متحده، که در سراسر جهان طنین انداز شد، اولین جشنواره آنلاین سیاه پوستان مسلمان قرار است از ۲ اکتبر ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده و به مدت چهار هفته ادامه داشته باشد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برنامه‌های بزرگداشت ماه «تاریخچه سیاه پوستان» هر ساله در ماه اکتبر،  از سال ۱۹۲۶ تاکنون در کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایرلند و هلند برگزار می‌شده‌اند که هدف این بزرگداشت‌ها، یادآوری رویدادهای مهم و شخصیت‌های برجسته در تاریخچه مقاومت سیاه‌پوستان بوده است.

امسال در پی اعتراضات گسترده سیاه پوستان در ایالات متحده، که در سراسر جهان طنین انداز شد، اولین جشنواره آنلاین سیاه پوستان مسلمان قرار است از ۲ اکتبر ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده و به مدت چهار هفته ادامه داشته باشد. این جشنواره اسلامی آنلاین که ۲ تا ۲۵ اکتبر ادامه خواهد داشت، میزبان سخنرانان مسلمان سیاه پوست زیادی خواهد بود.

 وب سایت نویسندگان مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:  جشنواره مسلمانان سیاه پوست جنبه‌های مختلف تجربیات ما، از رشد شخصی، هویت و سلامت روان تا روابط و فرزندپروری ، از تولید ثروت و تجارت تا فعالیت جامعه و آماده سازی برای نسل آینده را کشف خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: این بحث‌ها که برای بهبود گذشته جمعی ما بسیار حیاتی هستند، الهام بخشی و رشد و تکاپو را در سرتاسر آفریقایی‌تبارها تقویت خواهند کرد.

در این رویداد آنلاین یک ماهه بیش از ۴۰ نفر از شناخته شده‌ترین و برجسته‌ترین دانشمندان، دانشگاهیان، مورخان، نویسندگان، فعالان ، متخصصان و کارآفرینان مسلمان سیاهپوست حضور خواهند داشت.

این همایش همچنین، ترکیبی از میزگردها، سمینارها ، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ تعاملی، نمایش‌ها، شعر خوانی و سایر موارد را در خود جای داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha