یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فصلنامه «مطالعات قرآنی نامه جامعه»

حوزه/ صدوسی‌ودومین شماره فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» به همت معاونت پژوهش جامعةالزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدوسی‌ودومین شماره فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

در این شماره، ۶ مقاله با موضوعات قرآنی در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است که شامل مقاله «بررسی و پاسخ به شبهات پیرامون مهریه با محوریت قرآن کریم» نوشته فریده پیشوایی و طیبه حیدری راد؛ مقاله «بررسی آیات فضائل اهل بیت علیهم‌السلام» به قلم فاطمه طهماسبی؛ مقاله «بررسی تطبیقی رابطه علم الهی و سنت ابتلا از دیدگاه علامه طباطبایی و فخر رازی» تألیف فیروزه دلداری و نرجس سادات محسنی هستند.

مقالات «کارکردهای تربیتی تصویرسازی تقابلی در آیات سوره زمر» به قلم طلعت حسنی بافرانی و نرگس سعدآبادی؛ «تحلیل رویکرد مفسران فریقین در مورد شأن نزول آیات ابتدایی سوره معارج» نوشته سمیه صادقی و «بررسی تفسیری فقهی پوشش زنان از منظر فریقین» به کوشش سعید داودی لیمونی و سیده مرضیه علوی از دیگر مقالات درج شده در این شماره هستند.

فصلنامه علمی تخصصی معارف اسلامی «نامه جامعه» از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با عنوان فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» و با رویکرد تفسیری در دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت شد و در تلاش است تا با فراهم آوردن بستری مناسب جهت چاپ مقالات علمی دانش‌آموختگان و پژوهشگران عرصه «تفسیر و علوم قرآنی»، گام مؤثری در ارتقای سطح کیفی پژوهش‌ها و انعکاس برترین‌های پژوهشی بردارد.

این فصلنامه به صاحب امتیازی جامعه الزهرا علیهاالسلام، مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی بجستانی و سردبیری خانم فریده پیشوایی فعالیت دارد و پذیرای مقالات اساتید، پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه در حوزه تفسیر و علوم قرآن است.

پژوهشگران جهت ارسال آثار خود به این فصلنامه می‌توانند به سامانه  http://nj.jz.ac.ir مراجعه و عناوین و چکیده مقالات شماره های پیشین این نشریه را مشاهده کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha