چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: ائمه جمعه نقش محوری خود را برای ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان ایفا کنند و مطالبات از مدیران موجب تقابل و ایجاد تنش نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به موضوع بیماری کرونا پرداخته و اظهار داشت: از آغاز بیماری منحوس کرونا در کشور متأسفانه شاهد کاهش محسوس مراسمات دینی و مذهبی و به تبع آن ضعف در حوزه اخلاق و معنویت در جامعه هستیم، لذا از خداوند متعال از صمیم قلب بخواهیم تا زمینه دفع و رفع این بلا را فراهم کرده تا شاهد برگزاری مراسمات دینی در کشور باشیم .

وی در ادامه افزود : ائمه جمعه سراسر استان تلاش‌های زیادی در حوزه فضای مجازی و رسانه‌ای انجام داده‌اند که قابل تقدیر است و یقینا اثرگذار خواهد بود؛ ائمه جمعه نیز چنانچه راهکارها و ایده‌های جدیدی در حوزه ترویج معنویت و اخلاق در جامعه مدنظر داشته باشند می‌توانند ضمن اطلاع رسانی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی زمینه اجرای برنامه ها را فراهم کنند .

امام جمعه ارومیه در ادامه این نشست به ضرورت توجه جدی به آموزش و پرورش و نظارت بر عملکرد آن تأکید کرد و بیان داشت: حضور ائمه جمعه در شورای آموزش و پرورش برای بررسی و نظارت بر عملکرد برنامه‌ها بسیار مهم و ضروری است، لذا با حضور جدی در این شورا ضمن همراهی با نظام آموزشی و تربیتی کشور و توجه به عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس، کمک خوبی در این زمینه داشته باشید.

وی افزود: حضور ائمه جمعه در شورای آموزش و پرورش می‌تواند موجب تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه شود، چرا که تبلیغ و بیان اهمیت آموزش دینی در حوزه‌های علمیه از طریق آموزش و پرورش می‌تواند رغبت نسل جدید را برای حضور در حوزه‌ها تقویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی پرداخت و افزود: ائمه جمعه به عنوان رؤسای شوراهای فرهنگ عمومی باید دقت بیشتری در حوزه فرهنگ عمومی داشته باشند و پیوست‌های فرهنگی فعالیت‌های مختلف عمرانی، شهری و حتی منطقه ای دولت و بخش های مختلف را مطالبه کنند تا در طولانی مدت شاهد تغییر فرهنگ عمومی در مناطق مختلف استان نباشیم.

وی افزود : بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان، پنج اولویت اصلی در حوزه فرهنگ برای اجرایی شدن آماده شده و برای برنامه‌ریزی و اجرا از سوی دبیرخانه شورا ابلاغ گردیده است. امیدواریم ائمه جمعه ضمن توجه جدی به اولویت‌های فرهنگی استان، زمینه برنامه ریزی های دقیق بصورت منطقه ای به لحاظ فرهنگ هر منطقه را انجام داده و برای اجرایی شدن، اقدامات لازم را صورت دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت حفظ همدلی و همکاری ائمه جمعه استان با مسئولین دولتی و اجرایی تأکید و خاطرنشان کرد: قبول مسئولیت در نظام اسلامی و خدمت به مردم از توفیقات بزرگ الهی است و موفقیت در عملکرد و یا عدم توانایی در انجام وظایف نباید موجب سرخوردگی و نا امیدی مدیران شود و در کنار آن نباید مطالبات ائمه جمعه از مسئولان استانی، ملی و حتی شهرستانی موجب تقابل و ایجاد تنش یا دشمنی و کدورت شود، بلکه ائمه جمعه باید محور همدلی و همبستگی و تقویت روحیه جهادی در مسئولین باشند .

وی اضافه کرد : ائمه جمعه می‌توانند ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت‌های مختلف و ارائه پیشنهادات برای بهبود شرایط کشور، از ایجاد تقابل و شکاف بین خود و مسئولین جلوگیری کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha