جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هندوها برای تخریب مسجد در مجاورت معبد دست به کار شدند

حوزه/ جمعی از پیروان هندوی کریشنا در ماتورای هند، شکایت‌ نامه‌ای در دادگاه تنظیم کرده و خواستار تخریب مسجد شاهی ایدگاه در مجاورت معبدشان شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hindustantimes، روز جمعه دادخواستی به نمایندگی از پیروان یک معبد کریشنا در شهر ماتورا در ایالت اوتارپرادش هندوستان به دیوان مدنی این کشور تسلیم گردید. و اعضای این مبعد خواستار تخریب مسجد شاهی ایدگاه در مجاورت معبد شده و مدعی شدند مالکیت کل زمین ۱۳.۳۷ هکتاری به آن‌ها تعلق دارد. هندوها معتقدند که تمامی این ملک به خدای کریشنا تعلق دارد و نباید در اختیار یک مسجد قرار داده شود.

این دادخواست درحالی به یکی از دادگاه‌های هندوستان ارائه مطرح می‌شود که ۱۰ ماه پیش نیز پرونده مسجد بابری خبرساز شده بود و دادگاه عالی هند در ۹ نوامبر ۲۰۱۹ به نفع هندوها رای صادر کرد.

این درحالی که است که در سال ۱۹۶۸ توافق نامه‌ای میان صاحبان معبد و بانیان مسجد به امضاء رسیده‌ و براساس آن اختلافات در رابطه با زمین حل و فصل شده است.

در همین راستا هیات اوقاف مرکزی اهل سنت اوتار پرادش، بنیاد ایدگاه و چند سازمان اعتماد دیگر  طرف مقابل این شکایت قرار گرفته‌اند و معتقدند که این ساختمان براساس قراردادی که میان دو طرف تنظیم شده بود، ساخته شده است.

تنویر احمد ، دبیر مسجد شاهی ایدگاه در ماتورا هم گفت که هیچ اختلافی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ماتورا سرزمین صلح است ، کسانی که در سیاست هستند طرفدار صلح نیستند و چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنند تا به تفرقه میان مسلمانان و هندوها دامن بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha