پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: معنای شِکوه به امام حسین علیه السلام این است که ما چه کار کرده ایم و چه گناهی مرتکب شدیم که توفیق زیارت از ما گرفته شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، به بیان ویژگی های این زیارت پرداخت.

وی اظهار داشت: در روایات ما زیارت اربعین امام حسین علیه السلام یکی از ویژگی های مومنین عنوان شده است لذا این زیارت بسیار مهم است، هرچند امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، از این زیارت محروم هستیم ولی امیدواریم اسم ما را جزء زوار اربعین سید الشهداء بنویسند.

آیت الله طباطبایی با اشاره به بیان رهبر انقلاب که فرمودند به امام حسین علیه السلام شکوه کنید، تاکید کرد: شِکوه به امام حسین علیه السلام به معنای اظهار ناراحتی به امام نیست که چرا راه کربلا بسته شده است بلکه معنای شِکوه این است که ما چه کار کرده ایم و چه گناهی مرتکب شدیم که توفیق زیارت از ما گرفته شده است.

وی ادامه داد: سید الشهداء علیه السلام مظهر رحمت واسعه الهی است و جز خیر از او چیز دیگری صادر نخواهد شد پس اشکال به ما است که باید توبه کنیم که ان شاء الله راه کربلا به روی ما باز شود.

نماینده رهبر انقلاب در سوریه در پایان سخنان خود به به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha