جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار ذوالفقاری

حوزه/رئیس ستاد مرکزی اربعین با حضور در استودیو رادیو اربعین تاکید کرد: بهترین و سریعترین رسانه برای کسب اطلاع هموطنان از آخرین خبرهای مرتبط با مراسم اربعین حسینی، «رادیو اربعین» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، سردار ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، درباره روند تصمیم گیری ستاد مرکزی اربعین برای مراسم امسال افزود: با وجود آغاز شیوع بیماری کرونا در ایران در اسفند پارسال، این ستاد فعالیتهای خود را با جدیت دنبال کرد تا زمانی که وزارت بهداشت عراق رسما اعلام کرد از پذیرش زائر خارجی معذور است و مقامات عالی وزارت کشور و دولت عراق هم مسئله پذیرش زوار خارجی را منتفی دانستند.  

وی افزود: در همین حال در داخل کشور هم در ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب شد که چه اعزام زائر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین عراق و چه برگزاری این مراسم در داخل کشور، بعلت موج گسترده کرونا ممنوع است.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین درباره انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی مبنی بر اجازه دولت عراق برای ورود زائران خارجی گفت: پس از نشر این خبر، با استعلام از سفارت ایران در عراق، معلوم شد که علت نشر این خبر اشتباه در ترجمه بوده است. سردار ذوالفقاری تصریح کرد: درباره بعضی مطالب منتشر شده در فضای مجازی هم تحقیقاتی صورت گرفت و معلوم شد که این مطالب هم جعلی بوده و منتسب به مسئولان عراقی نیست. رئیس ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه در مرزها اصلا موکبی برپا نیست، از هموطنان خواست به دعوت برخی کانالهای غیر رسمی در فضای مجازی توجه نکنند چرا که برخی از افرادی که به تحریک این کانالها بطور غیرمجاز به عراق رفتند، توسط پلیس عراق دستگیر شده و با رایزنیهای دولتی، به کشور برگردانده شدند.

 سردار ذوالفقاری افزود: ضمن اینکه حتی اگر ستاد ملی مقابله با کرونا هم اجازه چنین اقدامی را بدهد، برای آماده سازی موکبها و عزیمت آنها به عراق و خدمت رسانی به زائران اصلا زمانی باقی نمانده و اعزام موکب داران به این کشور کاملا بی فایده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین هم با تاکید بر اینکه در داخل کشور هم راهپیمایی اربعین نداریم گفت: بعنوان جایگزین این راهپیمایی مقرر شد، زیارت اربعین در روز ۵ شنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح، در سراسر کشور و البته با رعایت دستورالعملهای بهداشتی تعیین شده برای ایام صفر، برگزار شود.

وی تصریح کرد: این مراسم ها در فضای باز و با رعایت فاصله برگزار خواهد شد.

سردار ذوالفقاری افزود: کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین هم بر نذورات نظارت داردو کمکهای مومنانه مردم در سراسر کشور هم در روز اربعین بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت:  کمیته فرهنگی – تبلیغی ستاد مرکزی اربعین هم کارهای فرهنگی بسیاری از جمله برگزاری ۲۰ همایش ملی، منطقه ای و بین المللی با حضور اندیشمندان  بزرگ جهان و ۲ همایش بین مذاهب و بین الادیان در ۱۷ و ۱۸ مهر برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha