سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برگزاری کارگاه «آموزش مهارت‌های پژوهش نوین»

حوزه/کارگاه «آموزش مهارت‌های پژوهش نوین» ویژه جمعی از اعضای انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعةالزهرا علیهاالسلام و طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کارگاه «آموزش مهارت‌های پژوهش نوین» به همت مدرسه علمیه حضرت حجت تهران و انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در مدرسه  حضرت حجت تهران برگزار شد.

در این کارگاه که جمعی از بانوان طلبه حوزه های علمیه تهران و اعضای انجمن علمی پژوهشی تاریخ جامعه الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاک رنگین به سخنرانی پرداخت.

مدیر مؤسسه شناخت رهبری در ابتدای کارگاه، به تبیین مقدمات پژوهش، نحوه پیشینه‌یابی و فیش‌برداری پرداخت و در ادامه، روش تحلیل راهبردی را تدریس کرد.

وی به نحوه کدگذاری و نمایه زنی اشاره کرد و وضع مطلوب و آرمانی، راهبرد و راهکارها در تحلیل راهبردی را تبیین و چند کتاب و مقاله را با این روش بررسی کرد.

در ادامه کارگاه از حاضرین درخواست شد، تا به صورت گروهی و عملی موارد تدریس شده را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاک رنگین در مرحله بعد، آموزش تحلیل مضمون را با شیوه کدگذاری و مقوله بندی و... تدریس کرد و بانوان طلبه به صورت گروهی با این روش کار کردند؛ همچنین روش تئوری گراندد و زمینه بنیاد تدریس شده و پس از بیان مثال‌هایی از کتب و پایان نامه ها، آموزش نرم افزار maxqda  صورت گرفت و نمونه هایی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان فایل هایی جهت تثبیت و تعمیق بیشتر  به شرکت‌کنندگان ارائه شد و با اعطای گواهینامه به آنها به پایان رسید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha