یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید

حوزه/ بانوی نویسنده قمی گفت: ما باید بتوانیم نسل جدید را با قلمی هنرمندانه و از طریق نگارش کتاب های پرمحتوا و جذاب با سبک زندگی شهدا هر چه بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

مرضیه نفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شهیدان حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید سیره و سبک زندگی آن عزیزان را برای نسل کنونی و نسل های آینده به درستی و بر اساس واقعیت ها تبیین و تشریح کنیم.

وی افزود: معمولاً در بین دوستان و اطرافیان ما بوده اند رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس و یا دیگر عرصه های دفاع از کشور و نیز بحث دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سال های اخیر، شهید و یا جانباز شده اند و هنوز هم بسیاری از افراد در جامعه ما به خصوص بازماندگان این عزیزان با خاطرات شهدایشان زندگی می کنند.

نویسنده رمان "شب های بی ستاره" بیان داشت: به ویژه نسل ما با خاطرات سال های دفاع مقدس، انس و ارتباط بیشتری دارد به طوری که هنوز هم می توان آثار و نتایج سال های دفاع مقدس را در زندگی این نسل مشاهده نمود.

وی افزود: البته پس از پایان جنگ تحمیلی، بعضی افراد خواستند تا در انتقال فرهنگ و میراث دفاع مقدس و به خصوص تبیین زندگی و حماسه شهدا، آنان را افرادی ماورایی و تا حدودی دست نیافتنی نشان دهند که این مساله تا حدودی موجب شد نسل جدید چندان نتواند با شهدا ارتباط برقرار کند و البته در دهه نود نیز به گونه ای دیگر رفتار شد که این ها نشان دهنده افراط و تفریط است و حال آن که باید واقعیت ها حقایق به درستی در این باره بیان و ترسیم شود.

نفری با بیان این که به خصوص در برهه کنونی و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، یکی از مهم ترین بایسته ها، روایت سبک زندگی شهدا با هدف نشر فرهنگ ناب دفاع مقدس می باشد، خاطرنشان کرد: ما در پرداختن به سیره و سبک زندگی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس چه در عرصه فیلم و سینما و هنر و چه در زمینه رمان و داستان و ... باید نشان دهیم که رزمندگان و شهدای ما همین افراد معمولی کوچه و بازار بودند که به امر امام (ره) و بر اساس تکلیف دینی و الهی به جبهه رفته و با وجود همه مظلومیت ها و سختی ها و کمبود امکانات، حماسه های درخشانی خلق کردند که اگر این گونه رفتار کردیم قطعاً نسل جدید نیز با شهدا اُنس و الفت بهتری برقرار می نماید.

وی در خاتمه گفت: البته در سال های گذشته در عرصه نشر کتب مربوط به تاریخ شفاهی دفاع مقدس آثار خوبی همچون " عباس دست طلا" منتشر شده که مخاطب عادی با آن ارتباط مؤثری برقرار نموده و لذا باید این مساله مهم و کلیدی مورد تأکید قرار گیرد اگر قصه واقعی آدم های جنگ و جهاد را بنویسیم و آن سادگی و صمیمیت را منتقل کنیم، مخاطب ما به سمت آن گرایش می یابد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    تصاویر عالی داره