جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر علی عسکری - رئیس رسانه ملی

حوزه/ با احکام جداگانه دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، سه معاون سیما، صدا و فضای مجازی و پنج مدیر ارشد سازمان صدا و سیما منصوب شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در احکام دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، حمید شاه آبادی به عنوان معاون سیما، علی بخشی زاده به عنوان معاون صدا ،  حسین رضی به عنوان مشاور رئیس رسانه ملی، غلامرضا نوری به عنوان معاون فضای مجازی، علیرضا شریفی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی، مصطفی محمدی رئیس مرکز طرح برنامه و بودجه، علی طلوعی رئیس مرکز تحقیقات و ابوذر زارع مدیرکل بازرسی و بررسی های عمومی صدا و سیما منصوب شدند.

شاه آبادی، معاون سیما شد

دکتر علی عسکری در تغییرات جدید مدیریتی در رسانه ملی، حمید شاه‌آبادی را که پیش از این مسئولیت معاونت صدا را بر عهده داشت، به عنوان معاون سیما منصوب کرد.
 شاه آبادی که از مهر ۹۶ تاکنون سکان معاونت صدای سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته است، دانش‌آموخته دکترای فلسفه تطبیقی است و از شهریور ۹۵ هم قائم‌مقامی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی و ریاست مرکز طرح و برنامه سازمان را بر عهده داشته است.

تغییرات در رسانه ملی، انتصاب معاونان و مدیران ارشد


معاون جدید رئیس سازمان در امور سیما همچنین از سال ۹۲ تا ۹۵ مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم بوده است و پیش از آن نیز در دولت دهم معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد.
رئیس رسانه ملی در حکم معاون سیما با تأکید بر سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌مثابه منشور خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تصریح کرده است: با توجه به جایگاه، گستره مخاطب و میزان اثرگذاری سیمای جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء و تعمیق اخلاق در جامعه و نیز حفظ و اعتلای فرهنگ، هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسع هنری و حرفه‌ای، سرمایه انسانی متعهد و پرتلاش سازمان و حوزه متبوع، در ارتقای کیفی و هنری تولیدات رسانه‌ای با ابتنا بر مطالعات مخاطب پژوهی و به‌کارگیری الگوی کارآمد مدیریت پیام اهتمام جدی به عمل آورید.

بهبود روندها و فرآیندهای تولید و پخش برنامه‌ها، تخصصی سازی شبکه‌ها متناسب با هویت و مأموریت‌های محوله، افزایش کمی و کیفی ضریب نفوذ برنامه‌های سیما در جامعه با تولید برنامه‌های فاخر نمایشی، مستند و افزایش جذابیت‌های بصری، غنای محتوایی و توان نشاط‌آفرینی در قالب برنامه‌های سرگرمی، تفریحی و طنز؛ توجه ویژه به برنامه‌های تعاملی و ایجاد امید و انگیزه ملی از جمله مهم‌ترین محورهای مسؤولیت معاون جدید سیماست که رئیس سازمان صدا و سیما در حکم وی به آن تأکید کرده است.
 دکتر علی عسکری همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه آقای دکتر سید مرتضی میرباقری در چهار سال گذشته در معاونت سیمای رسانه ملی قدردانی کرد.

 حمید شاه‌آبادی که متولد ۳۰ آذر ۱۳۴۳ قم است، علاوه بر تحصیل فلسفه در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد فلسفه دین در دانشگاه علامه طباطبایی، دوره‌های مقدمات، سطح و خارج فقه و اصول و فلسفه اسلامی را در حوزه‌های علمیه آیت‌الله مجتهدی، شهید آیت‌الله شاه‌آبادی و مروی تهران، زیر نظر استادانی همچون آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی و آیت‌الله سید رضی شیرازی گذرانده است.

بخشی زاده، معاون جدید صدا 

رئیس رسانه ملی همچنین در حکمی علی بخشی‌زاده را به سمت معاون صدای سازمان صدا و سیما منصوب کرد.
بخشی زاده دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش‌ از این در دو مقطع رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان بوده است و همچنین مدیریت شبکه دو سیما را در کارنامه کاری خود دارد.

تغییرات در رسانه ملی، انتصاب معاونان و مدیران ارشد


بخشی زاده از آزادگان دفاع مقدس است که به مدت هشت سال دربند رژیم بعثی عراق بوده است و از یاران و نزدیکان سید آزادگان دفاع مقدس حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی (ره) به شمارمی‌رود.
رئیس سازمان صداوسیما در حکم معاون صدا با اشاره به کارکردهای اختصاصی و ظرفیت‌های بی‌بدیل رادیو تصریح کرده است: با نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌مثابه منشوری برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی و به‌منظور تعمیق هرچه بیشتر ارتباط با مخاطبان دیرین و جذب شنوندگان جدید، در بالا بردن کیفیت، ایجاد تنوع و افزایش جذابیت برنامه‌ها باهدف گسترش دین، اخلاق، امید، آگاهی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در میان آحاد جامعه اهتمام جدی به عمل‌آورید.
توجه به مقوله مهم مخاطب پژوهی و ذائقه‌سنجی از طریق تسهیل برقراری تعامل میان رادیو و شنوندگان فرهیخته آن، پاسخگویی به نیازها و مطالبات افکار عمومی، استفاده از آثار موسیقایی فاخر حاوی اشعار اصیل شاعران متعهد، تنوع‌بخشی به برنامه‌ها با لحاظ سلایق، فرهنگ‌ها و تنوع قومیتی کشور و نمایش کارآمدی نظام در عین نقد منصفانه ازجمله مهم‌ترین محورهای مأموریت رئیس سازمان صداوسیما برای معاون جدید صدا به شمارمی رود.
 دکتر علی عسکری همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه دکتر حمید شاه‌آبادی در سه سال گذشته در معاونت صدا قدردانی کرده است.

نوری، معاون فضای مجازی شد

همچنین رئیس رسانه ملی، غلامرضا نوری را به سمت معاون فضای مجازی رسانه ملی منصوب کرد.
نوری از ۱۵ اردیبهشت ۹۹ سرپرستی معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما را بر عهده داشته است.
وی همچنین پیش‌ از این قائم‌مقامی و مدیرکلی تولید محتوای معاونت فضای مجازی و مدیرعاملی موسسه فرهنگی جام جم را در کارنامه کاری خود دارد و از فعالان قدیمی عرصه فضای مجازی شناخته می‌شود.

تغییرات در رسانه ملی، انتصاب معاونان و مدیران ارشد


دکتر علی عسکری در حکم معاون فضای مجازی با تأکید بر گسترش فزاینده فناوری‌های نوین ارتباطی و رسانه‌ای بر بستر شبکه جهانی اینترنت و بهره‌برداری مطلوب از آن تصریح کرده است: انتظار می‌رود علاوه بر توجه ویژه به شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی مجازی، درراه اندازی و توسعه فناوری پیشرفته و جذاب تلویزیون تعاملی، برنامه‌ریزی عملیاتی انجام دهید تا ضمن تسهیل دسترسی مخاطبان به خدمات چندرسانه‌ای و محتوای سالم و مفید با افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و تعمیق اثرگذاری پیام، زمینه حضور گسترده و مؤثرتر سازمان در فضای مجازی فراهم شود.
اهتمام به مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی، ایجاد جریان سالم محتوایی و تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی‌باهدف رفع نیازهای جامعه، ارائه خدمات متنوع صوت و تصویر فراگیر بر این بستر در همکاری با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، تولید گسترده محتوای کیفی و جذاب در قالب‌های خلاقانه، همکاری نزدیک با تولیدکنندگان محتوا در بخش‌های عمومی و مردمی، رصد تحولات ملی و بین‌المللی و افزایش سواد رسانه‌ای ازجمله مهم‌ترین مأموریت‌های محوله رئیس رسانه ملی به معاون فضای مجازی سازمان صداوسیماست.

معاون سابق پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت «مشاور رئیس سازمان» شد

دکتر علی عسکری همچنین در حکم دیگری، حسین رضی را به سمت مشاور رئیس سازمان صدا و سیما منصوب کرد. وی پیش از این معاون برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی بود .
رئیس سازمان صدا و سیما در این حکم از خدمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه دکتر حسین رضی در سمت معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت قدردانی کرد.
بر اساس ساختار جدید و با هدف چابک‌سازی سازمان صداوسیما معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت از ساختار حذف و مراکز نظارت و ارزیابی، تحقیقات و «طرح، برنامه‌وبودجه» سازمان زیر نظر مستقیم رئیس رسانه ملی قرار گرفت.

تغییرات در رسانه ملی، انتصاب معاونان و مدیران ارشد

انتصاب ۵ مدیر ارشد

با احکام جداگانه رئیس سازمان صداوسیما، دکتر مصطفی محمدی به ریاست مرکز «طرح، برنامه‌وبودجه»، دکتر علی طلوعی به ریاست مرکز «تحقیقات» و دکتر سید علیرضا شریفی به ریاست مرکز «نظارت و ارزیابی» سازمان منصوب شدند.

بر اساس ساختار جدید و باهدف چابک سازی سازمان صداوسیما معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت از ساختار حذف و مراکز «طرح، برنامه‌وبودجه»، «تحقیقات» و «نظارت و ارزیابی» سازمان زیر نظر مستقیم رئیس رسانه ملی قرار گرفت.

دکتر علی عسکری در حکم رئیس مرکز طرح، برنامه‌وبودجه سازمان با اشاره به‌ضرورت برنامه محوری و اهمیت نظام بودجه‌ریزی در پیشبرد امور و نقش برجسته این دو مؤلفه در تسهیل حرکت واحدهای مختلف سازمان تصریح کرده است: انتظار می‌رود ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی، علمی و اجرایی درون و برون‌سازمانی در اجرای وظایف محوله سازمانی اهتمام جدی داشته باشید.

همچنین در حکم دکتر علی عسکری برای رئیس مرکز «تحقیقات» با اشاره به اهمیت مقوله مطالعه و پژوهش که از الزامات راهبردی و پیش‌نیاز تحول و حرکت روبه رشد رسانه ملی است، تأکید شده است: ضرورت دارد نسبت به طراحی و سامان‌دهی پژوهش‌های راهبردی مبتنی بر دانش روز، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی – پژوهشی درون و برون‌سازمانی، آینده‌پژوهی، افکارسنجی و توجه ویژه به نتایج آن در تولیدات رسانه‌ای اهتمام ویژه داشته باشید.

رئیس سازمان صداوسیما در حکم رئیس مرکز «نظارت و ارزیابی» هم نظارت و ارزیابی را از کلیدی‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار بر کیفی سازی محتوا و افزایش بهره‌وری دانسته و تصریح کرده است: افزایش نظارت و بهبود سطح کیفی ارزیابی محتوای تولیدات حوزه پیام از طریق رصد دائمی، ارزیابی مستمر، دقیق و علمی همه برنامه‌های صداوسیما پس از پخش، فضای مجازی و ارائه گزارش‌های به‌موقع و متناسب و بررسی میزان انطباق محتوای تولیدات باسیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های سازمان ازجمله مهم‌ترین وظایف رئیس این مرکز به شمار می‌رود.

تغییرات در رسانه ملی، انتصاب معاونان و مدیران ارشد

در  انتصابات جدید، ابوذر زارع نیز به سمت مدیرکل بازرسی و بررسی های عمومی صدا و سیما منصوب شد.
رئیس رسانه ملی در حکم مدیرکل جدید بازرسی سازمان تأکید کرده است: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد سازمان در خصوص سنجش کیفیت عملکرد حوزه‌های مختلف به‌منظور انطباق با اهداف، ضوابط و سیاست‌های کلان سازمان صداوسیما، بازرسی‌های مستمر و ادواری به عمل‌آورید.
بازنگری در آیین‌نامه‌های بازرسی و تدوین شاخص‌های سلامت اداری، رسیدگی به شکایات و گزارش‌های واصله و بررسی عمومی مشکلات اداری برای صیانت از حقوق کارکنان ازجمله وظایف محوله رئیس رسانه ملی به مدیرکل بازرسی و بررسی‌های عمومی سازمان صداوسیما به شمار می‌رود.
دکتر علی عسکری همچنین از خدمات و تلاش‌های ارزشمند محمود اشتری در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر کرده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 2
    کاشکی می فهمیدن اونی که باید بره ... هست که "مخاطب محوری" رو نمی فهمه و با دست مبارک! خودش زد دیدگاه رو که پر مخاطب ترین بخش شبکه پنج هست رو حذف کرد و هیچ توجهی هم به این همه حمایت دیدگاهی ها نداره و اصلا انگار نه انگار که علی عسگری گفت مخاطب محوری!! باشگاه دیدگاه پیام نما شبکه پنج سیما با کمترین هزینه و ساده ترین امکانات و بدون تبلیغ و معرفی تونست بیشترین مخاطب رو برای شبکه پنج جذب کنه و موثر ترین بخش صدا و سیما باشه ... چرا؟ مگه هدف سازمان تون جذب مخاطب و آگاهی دهی نیست؟ مگه علی عسگری نگفت مخاطب محوری؟ ان شاءالله.