جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ با فرا رسیدن اربعین حسینی، رادیو ایران برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، باتوجه به نزدیک شدن اربعین حسینی، رادیو ایران ویژه برنامه‌های مختلفی همچون «باغ ارغوان، عشق نام دیگر توست، زیر نور ماه، همنوا با نینوا، همراه با کاروان غم، چهل پرده اشک، اربعین شهادت خورشید و دور عاشقان» برای پخش تدارک دیده است. 

«باغ ارغوان» نگاهی مذهبی و اتحاد ملی با موسیقی‌ها و نواهای آیینی را برقرار می‌کند که ۱۶ و ۱۷ مهرماه با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«عشق نام دیگر توست» ویژه برنامه دیگری است که ۱۶ و ۱۷ مهر با موضوع کربلا فقط برای گریستن نیست، برای نگریستن است و آموزه‌ها و عبرت‌های کربلا جهانی است، به تهیه کنندگی وحید بیات و اجرای حمیدرضا رضایی و کارشناسی حجت الاسلام علی گودرزی ودکتر محمدرضا سنگری بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰ از پخش می‌شود.

«زیر نور ماه» نام ویژه برنامه دیگری است که ۱۶ مهر بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ و ۱۷ مهر بعد از خبر ساعت ۲۲:۰۰ با محوریت جایگاه عدد چهل در تبلور و تجلی احادیث و در برنامه دیگری از جابربن عبدالله انصاری اولین زائر کربلا می‌گوید.

«همراه با کاروان غم» ویژه برنامه دیگری است از خاطرات زائران کربلا که روز پنج شنبه ۱۷ مهر ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.

«چهل پرده اشک» با موضوع تفسیر عشق در سبک زندگی حسینی به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی و حضور حجت الاسلام وحیدی ۱۷ مهر ساعت ۹:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«اربعین شهادت خورشید» در روز ۱۷ مهر درباره نقش حضرت زینب (س) در ترسیم حوادث کربلا و تاثیر سخنان ایشان در ماندگاری واقعه کربلاست که ساعت ۱۴:۴۰ پخش می‌شود.

«دور عاشقان» پنجشنبه ۱۷ مهر با موضوع نقش اربعین در احیاء یاد عاشورا و تحکیم و گسترش سبک زندگی حسینی با حضور حجت الاسلام محمد پویا مفرد کارشناس مذهبی برنامه و به تهیه کنندگی حسین معصومی ساعت ۲۰:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

همچنین مخاطبان می‌توانند برای شنیدن آرشیو این برنامه‌ها به سایت رادیو ایران www.radioiran.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha