جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 922527
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
آنتوان بارا

حوزه / آنتوان بارا گفت: وقتی در سوریه زندگی می‌کردم، اطلاعات چندانی نداشتم، وقتی زندگی در کویت را انتخاب کردم، کتاب مقتل امام حسین (ع) به دستم رسید و با مطالعه این کتاب درباره شخصیت امام حسین (ع) شگفت‌زده شدم، شروع به مطالعه کردم و درباره ایشان نوشتم و پس از ۳۰ سال توانستم درباره حضرت زینب (س) بنویسم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، دکتر آنتوان بارا، نویسنده مسیحی و عرب‌زبان کتاب حسین (ع)  در اندیشه مسیح، عصر چهارشنبه در ویبنار  پنجاه و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «کلمه سواء» حوزه علمیه خراسان، گفت: یکی از دروغ‌های بزرگ تاریخی پیرامون امام حسین (ع) که بیان می‌شود اینکه قیام امام حسین (ع) به خاطر منافع و کسب مسئولیت بوده است.

نویسنده مسیحی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) از مدینه به حجاز و حضور تمام نزدیکان ایشان و زنان در این کاروان، یک رسانه بسیار عالی و عملی بوده است.

آنتوان بارا با اشاره به جایگاه و نقش حضرت زینب (س) در کربلا و پس‌ از آن، گفت:  استمرار اسلام با انقلاب امام حسین (ع) بوده است و بقای انقلاب حسینی در سخنان حضرت زینب (س) و برخورد این خانم پس از واقعه کربلا است.

 این نویسنده مسیحی یکی از نقش‌های مهم حضرت زینب (س) در کربلا، را مراقبت از امام سجاد (ع) در مسیر کربلا تا شام بیان کرد و ادامه داد: حضرت زینب (س) میراث دار حضرت زهرا (س) نگذاشت قیام امام حسین (ع) با شهادتشان به پایان برسد، بلکه با روشنگری در دربار یزید چهره واقعی ائمه اطهار(ع) نشان داده شد.

آنتوان بارا در ادامه با اشاره به علاقه و شناخت بیشتر از امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، گفت: من‌ بعد از  سال توانستم کتاب «زینب فریاد رسالت اسلام» را بنویسم، در این کتاب به موضوع حضرت زینب (س) و نقش ایشان در رسالت نهضت امام حسین (ع) پرداختم.

این نویسنده مسیحی ادامه داد: به عقیده من اگر در کربلا حضرت زینب (س) نبود، با شهادت امام حسین (ع) از اسلام نام ظاهری باقی می‌ماند.

وی درباره علاقه خود امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، گفت: وقتی در سوریه زندگی می‌کردم، اطلاعات چندانی نداشتم، وقتی زندگی در کویت را انتخاب کردم، کتاب مقتل امام حسین (ع) به دستم رسید و با مطالعه این کتاب درباره شخصیت امام حسین (ع) شگفت‌زده شدم، شروع به مطالعه کردم و درباره ایشان نوشتم و پس از ۳۰ سال توانستم درباره حضرت زینب (س) بنویسم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha