جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد لیبی پس از ۷ ماه تعطیلی بازگشایی شدند

حوزه/ از جمعه مساجد طرابلس پایتخت لیبی و شهرهای اطراف آن که ۷ ماه به دلیل محدودیت‌های کرونا تعطیل شده بودند بازگشایی شده و با نصف ظرفیت همیشگی کار خود را از سر گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews،  مساجد در طرابلس پایتخت لیبی و شهرهای اطراف آن که تقریبا ۷ ماه به عنوان بخشی از محدودیت‌های شدید برای مهار ویروس کرونا دستور تعطیلی آن‌ها داده شده بود، سرانجام بازگشایی شدند.

لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی در ۲۰۱۱ با جنگ داخلی درگیر است، در ماه مارس شاهد نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا بود و از آن زمان شاهد افزایش آلودگی سرتاسری بوده است. طبق آخرین آمار رسمی ، بیش از ۴۱ هزار مورد تایید شده ویروس و ۶۲۱ مورد مرگ در لیبی ، کشوری با کمتر از هفت میلیون نفر ، وجود داشته است.

دولت توافق ملی مستقر در طرابلس، پایتخت لیبی، اجازه بازگشایی مساجد را با رعایت اصول بهداشتی داده است. داشتن ماسک صورت و حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله ضروریات برای بازگشایی مساجد اعلام شده‌اند. از نمازگزاران همچنین خواسته شده بود که سجاده مخصوص به همراه داشته باشند.

امام جماعت مسجد جعفر بن ابی طالب در حومه غربی جانزور به خبرنگاران گفت که یک کمپین «آگاهی رسانی» در این زمینه ایجاد شده است.

عبدالمنعم الریانی گفت: ما بروشورهایی را آماده‌ کرده‌ایم و شروطی را طبق درخواست‌ها و دستورالعمل‌های دولت برای اقامه نماز در مساجد که به ما ابلاغ شده را در این بروشورها آورده‌ایم.

وی گفت که این دستورالعمل ها تعداد نمازگزاران در نمازخانه ها را در مساجد به نصف سطح  پیش از بحران کرونا رسانده است و به این ترتیب ظرفیت مساجد کاهش یافته است ومساجدی که نتوانند از محدودیت های دولت پیروی کنند ، تعطیل می‌شوند.

وقتی اولین موارد ویروس کرونا در اواسط ماه مارس ظاهر شد، به تعطیلی مساجد در سراسر کشور دستور داده شد، اگرچه در برخی از شهرها و نواحی این ممنوعیت نادیده گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha