جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار آیت الله ناصری با اداره پست

حوزه/ مدیرعامل پست استان یزد گفت: در طول شش ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات پستی به باجه های پستی و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، رحمانی پور، عصر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شد، اظهار داشت: پست از جمله خدماتی بود که در این ایام با استقبال مردم مواجه شد و استقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی، حجم کار در پست در ایام شیوع کرونا را به بیش از دو برابر رساند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی در طول شش ماه حدود ۵۰۰ هزار بسته توسط پست جابجا می‌شد، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری میزان مرسولات پستی یزد به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته رسید.

رحمانی پور، بسته‌های پستی وارده به استان یزد در طول این مدت از ۱۵۸ هزار مورد به ۳۴۵ هزار مورد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال از رشد ۱۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی  تعداد بسته های صادره از پست یزد را ۵۹ هزار مورد در شش ماه نخست سال گذشته اعلام کرد و گفت: این میزان در شش ماهه امسال با رشد ۱۲۶ درصدی به ۱۳۲ هزار مورد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پست استان یزد از فعالیت ۲۰۴ واحد پستی در استان یزد خبر داد و یادآور شد: با احتساب دفاتر پیشخوان دولت، روزانه ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در سطح استان برای دریافت خدمات پست به باجه ها و دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند.

رحمانی پور ادامه داد: نامه رسان های یزد روزانه به ۷ هزار و ۵۰۰ مکان مراجعه می کنند و برخی نیروها گاهی تا ۱۸۰ بسته در روز را به درب منازل و محل کار مردم می رسانند.

وی  از توزیع ۱۱ هزار سیم کارت بین سرپرستان خانوار در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: با توجه به خدماتی که دولت می خواست به سرپرستان خانوارها ارائه دهد، تقاضا برای دریافت سیم کارت افزایش یافت که پست بخش قابل توجهی از این خدمات را در شهرها و روستاهای استان یزد به مردم ارائه داد.

مدیرعامل شرکت پست استان یزد از فعالیت ۲۳۵ نیرو شامل پستچی و کادر اداری و ... در پست استان یزد خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از همکاران ما مبتلا به کرونا شدند و البته تلاش شد با ارائه آموزش های مورد نیاز، از میزان ابتلا به کرونا در بین نیروهای پست به دلیل حجم مواجهه نیروها با مردم، کاسته شود.

رحمانی پور ادامه داد: تلاش ما این بود که کمک کنیم مردم در این ایام کمتر از خانه ها بیرون بیایند و پستچی‌ها در این زمینه زحمات بسیاری متحمل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha