جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هیئت انصارالمهدی (عج) قم-میرباقری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود مقدس نبی گرامی اسلام نعمت عظیمی است که برای بشریت مبعوث شده، چرا که خداوند متعال حضرت را تأدیب به ادب الهی نموده و دین خود را به ایشان تفویض کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری، طی سخنرانی در حرم بانوی کرامت که از فضای مجازی و شبکه استانی نور به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: نعمتی بزرگ‌تر از وجود مبارک رسول گرامی اسلام  برای بشریت و دین اسلام نیست و این نعمت عظیمی که برای ما مبعوث شده برای دستگیری و هدایت بوده و خداوند متعال حضرت را تأدیب به ادب الهی نموده و خداوند دین خود را به نبی خدا تفویض و اختیار دین خودش را به حضرت عطا نموده است.

وی افزود: خداوند باد و اجنه و… را به حضرت سلیمان علیه‌السلام عطا نمود اما خداوند به نبی خدا چیزی بالاتر از ملک سلیمان داده و آن دین خداوند است که تفویض شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مقام نبی خدا آن‌قدر بالاست که اطاعت و بیعت با ایشان عین اطاعت از خدا و بیعت با خداوند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  میرباقری تأکید کرد: خداوند نبی خدا را بامحبت خودش تأدیب و تربیت نموده است و ادب را در درون حضرت به کمال رسانده و سپس امور بندگانش را به حضرت سپرد و حضرت را رها نکرده است  و خداوند دائماً حضرت را کمک و تسدید می‌کند و حضرت دائماً مؤید به روح‌القدس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: خداوند می‌داند که رسالت خودش را بر عهده چه کسی بگذارد و چه کسی متواند این رسالت را به نحو احسن انجام بدهد و وجود مقدس نبی اکرم بود که این رسالت الهی را بر دوش گرفت.

وی اظهار کرد: در هیچ امت دیگری پیامبری به این عظمت مبعوث و هیچ کتابی مثل قرآن نازل نشده است و خداوند نیز تکالیفی در قبال این پیامبر عظیم‌الشان متذکر شده است که یکی از این تکالیف ، آوردن ایمان به نبی خداست و نباید منکر حضرت بشویم و منظور از ایمان واقعی همان ایمان قلبی است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید اهل یقین نسبت به نبی خدا باشیم و سخنان و پیام‌هایش را تکذیب نکنیم که خداوند در قرآن این مسئله را از بندگان خود مطالبه نموده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: یکی دیگر از تکالیفی که خداوند از ما خواسته این است که نبی گرامی اسلام را از تمامی تعلقات خودمان بیشتر دوست داشته باشیم و محبت واقعی به حضرت را در درون خود تقویت نماییم و شرط معیت و همراهی با نبی خدا منوط به دوست داشتن حضرت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری در ادامه گفت: کسانی می‌توانند در کنار حضرت باشند و سختی‌های راه را تحمل و به قرب الهی و دار حیات برسند که محبت رسول خدا را داشته باشند و باید این محبت واقعی را کسب کرد و این محبت بدون پالایش قلب امکان‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: سومین تکلیفی که از ما مطالبه شده است ،تسلیم قلبی نسبت به نبی خدا است که این  تکلیف بسیار مهمی است که باید انجام داد و بدون تسلیم قوا و تسلیم قلب همراهی با نبی خدا امکان‌پذیر نیست و باید تمامی قوای درونی در برابر رسول خدا تسلیم باشند چراکه نبی اکرم میزان برای تمامی عوالم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسی که تسلیم و مؤمن به نبی خدا نباشد نمی‌تواند همراهی رسول خدا در طی مراحل کمال کسب نماید و دائماً به رفتارها و سخنان رسول خدا معترض خواهد شد و به‌عبارت‌دیگر در جبهه منافقین قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha