سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله استادی- خسروپناه

حوزه/ آیت الله استادی به یادداشت حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه واکنش نشان داد.

خبرگزاری حوزه| اشاره: چندی قبل خبرگزاری مهر یادداشتی از حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه منتشر کرد که او مطلبی از فرزند آیت الله استادی را نقد کرده بود. فرزند آیت الله استادی در مطلب خود از فربه شدن فقه و مهارت اندک حوزویان در رشته‌های دیگر سخن گفته بود که  آقای خسروپناه هم در بخشی از پاسخ به او  گفته بود: فکر می‌کنم مستشکل در اثر ارتباط با فقهای سنتی از یک جهت و علاقه به روشنفکران سکولار از ناحیه دیگر و مرتبط نبودن با فقیهان نوین از حیث دیگری، دچار این شبهات شده است که ان شاء الله با مطالعه و تحصیل و تحقیق و بررسی بیشتر شبهاتش حل خواهد شد. این مطلب در جدیدترین شماره هفته نامه افق حوزه نیز بازنشر یافت که با واکنش آیت الله استادی همراه شد. ایشان در این نوشته که در اختیار خبرگزاری رسمی حوزه قرار داده‌اند ضمن تشکر از آقای خسروپناه نکاتی را بیان کرده‌اند که خواندنی است. نکته قابل توجه اینکه تیتر این مطلب را  که بر روی خروجی حوزه‌نیوز قرار گرفته شخص  آیت‌الله استادی  تعیین کرده و تاکید داشتند با همین تیتر منتشر شود.
متن یادداشت به این شرح است:
بسمه تعالی
در هفته نامه افق حوزه مورخ ۹۹/۷/۲۱صفحه هشت یادداشتی  از حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه خواندم لازم دیدم ضمن تشکر از ایشان توضیحی بدهم.
چند سال است که یکی از فرزندانم (روحانی و طلبه نیست و ۴۵ سال دارد و دانشگاهی به‌شمار می آید) به کارهای علمی و نوشتن مقاله و کتاب اشتغال دارد و در بخشی از کارها هم موفقیت‌هایی داشته است، در طول این چند سال دو یا سه مورد پیش آمد که حقیر پس از انتشار آن متوجه شدم که نوشته او مورد تاییدم نیست، ضمناً چند نفری هم از اساتید و دوستان با مراجعه به بنده ناراحتی خود را از این دو سه مورد ابراز کردند و حقیر طبق وظیفه به ایشان تذکر دادم و از او خواستم اگر این موارد در سایتی ثبت شده حذف کند، ایشان هم به خواسته پدر عمل کرد. یکی از این موارد همان یادداشتی است که چند ماه قبل نوشته و حضرت آقای خسروپناه جواب مزبور را مرقوم داشته‌اند و در هفته نامه افق حوزه چاپ شده است و به نظر می رسد که راه صحیح همین است نه تندی کردن که گاهی نتایج بدی در پی خواهد داشت.

البته لغزش برای همه پیش می‌آید که گاهی خود انسان خیال می‌کند خدمت است نه لغزش؛ خداوند بنده و فرزندان و بستگانم را از لغزش‌ها حفظ فرماید.

بد نیست حاشیه هم داشته باشم؛ حقیر زمانی که عضو شورای نگهبان بودم در یکی دو جلسه با شخصی که در آن دوران در مورد انتخابات مسئولیتی داشت، آشنا شدم و در همان یکی دو جلسه میان ما گفتگوهایی شد که آن طور که به خاطر دارم، گفتم وای اگر از پس امروز بود فردایی و در سال‌های بعد هم روشن شد که وی از اصلاح‌طلبانی است که برخی از اصلاح طلبان هم او را قبول ندارند زیرا به جای اصلاح گاهی افساد می‌کند.

از قراری که اطلاع پیدا کردم ایشان آن نوشته پسرم را با این پسوند «فرزند آقای استادی که عضو شورای نگهبان بود» منتشر کرده است. به او و امثال او عرض می‌کنم به سود شما است که لااقل به اخلاق انسانی پایبند باشید و با سوء استفاده از هر پیشامدی به وزر و گناه خود نیفزایید. از خدای منان خواستارم که این کمترین و آن شخص را از فساد و افساد دور بدارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 2
    این کجاش تشکر
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      1 0
      عنوان و معنون هر دو
    • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      سلام علیکم توی خط دوم فرمودند: لازم دیدم ضمن تشکر از ایشان
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 4
    الله اکبر محشراست
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    « از خدای منان خواستارم که این کمترین و آن شخص را از فساد و افساد دور بدارد.» جالب است که آیت الله استادی حفظه الله تعالی از حاج آقای خسرو پناه تشکر و فرد مدعی اصلاحات را چنین دعا می کند .
  • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    درود بر این استاد گرانقدر، نقد با رعایت اخلاق
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    برادر عزیز تیترتان را اصلاح کنید: برای آیت الله استادی نوشته اید: آقای استادی برای حجت الاسلام خسروپناه نوشته اید: استاد خسروپناه!
    • میم IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      بخونید لااقل مطلب رو. با خط قرمز بولد کردن که تنوانغ، درخواست خود آیت الله استادی بوده