چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دادگاه هند شکایت برای حذف مسجد در مجاورت معبد را پذیرفت

حوزه/ دادگاه ماتورا در ایالت اوتارپرادش هند که اخیرا حاضر به پذیرش شکایت پرونده برای حذف «مسجد شاهی عیدگاه» در مجاورت معبد کریشنا نشده بود، تغییر عقیده داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از freepresskashmir، دادگاه هند دادخواست مربوط به حذف «مسجد شاهی عیدگاه» در مجاورت یک معبد کریشنا متعلق به هندوها را پذیرفت و قاضی پرونده روز ۱۸ نوامبر را به عنوان تاریخ رسمی رسیدگی به پرونده تعیین کرده است.

 این درحالی است که پیش از این این درخواست توسط دادگاه ماتورا در ایالت اوتارپرادش هندوستان رد شده بود.

در تاریخ ۳۰ سپتامبر ، چایا شارما قاضی دادگاه گفته بود که کریشنا دوست داران زیادی در هند دارد و اگر قرار باشد هر کدام از آن‌ها یک شکایت به دست بگیرند و خواستار حذف ساختمان و مساجد بشوند ، این سیستم قضایی و اجتماعی را به خطر می اندازد.

براساس گزارش رسیده مدعیان می‌گویند که مسجد نباید در محوطه معبد کریشنا قرار داشته باشد. در همین راستا هیات مدیره اوقاف مرکزی اهل تسنن اوتارپرادش و کمیته مدیریت مسجد شاهی عیدگاه نیز در این پرونده احضار شده‌اند.

گفتنی است هندوهای افراطی در اوتارپرادش در حالی به دنبال تخریب یک مسجد هستند، که اخیرا دادگاه در رابطه با تخریب مسجد بابری که در پی آن ۲ هزار مسلمان کشته شدند، به نفع رهبران هندو رای داده و به ساخته شدن معبد در جای مسجد تخریب شده حکم داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha