پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اولین جلسه شورای سیاستگذاری ادیان

حوزه/ اولین جلسه "شورای سیاستگذاری ادیان حوزه های علمیه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه اولین جلسه "شورای سیاستگذاری ادیان حوزه های علمیه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه،در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت در قم برگزار شد.

این شورا بنا بر ضرورت معرفی هدفمند و برنامه ریزی شده اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام در ضمن تعاملات و گفتگوهای بین ادیانی و لزوم تجهیز، آمادگی و تعامل هوشمندانه با دیگر ادیان و نیز لزوم نقش آفرینی کلان، به هنگام و موثر حوزه های علمیه به عنوان نماینده مکتب تشیع در مناسبات و رویدادهای جهانی تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این شورا سیاستگذاری در زمینه تبیین، ترویج و ارتقای گفتمان اسلام اصیل و رویکرد گفتگو محور با سایر ادیان، سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و راهبری فعالیت های ادیانی حوزه های علمیه در نظامات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ... و نیز سیاستگذاری در راستای زمینه یابی، ظرفیت سازی و شبکه سازی نهادها، نخبگان و فعالین حوزه های ادیانی می باشد.

در این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت های موجود و بالقوّه نهادهای حوزوی، فرصت ها و تهدیدهای عرصه های ادیانی و برخی راهبردهای کلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است: در اولین جلسه،آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، حجج اسلام مهدوی مهر رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی،  تسخیری، رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه، میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه، امین دین، مدیر دفتر ادیان و مذاهب مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، موسوی، تبار مدیرکل امور طلاب غیرایرانی جامعة الزهراء سلام الله علیها، روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، صادقیان، مدیر ادیان و فرق معاونت تبلیغ حوزه و  خانم معصومه ظهیری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران به عنوان اعضای حقوقی و خانم فریبا علاسوند و حجج اسلام محمّد مسجد جامعی و محمّد باقر قیومی به عنوان اعضای حقیقی  و دکتر مفتاح رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha