شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عابدین سیاحت اسفندیاری

حوزه/ دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی ۱۰ آبان در تهران و با حضور شخصتیهای داخلی و خارجی در مجمع فلاسفه ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه عابدین سیاحت در نشست با اصحاب رسانه که با موضوع برگزاری «دومین کنگره بین المللی صلح پژوهی»  در مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در قم برگزار شد، با بیان این که این مرکز در سال ۹۵ با هدف گسترش اندیشه عقلانی دینی با تاکید بر مکتب اهل بیت (ع)، توسعه فرهنگ نوع دوستی و زندگی مسالمت آمیز و  ترویج اخلاق و فرهنگ دینی کار خود را شروع کرد و حوزه پژوهشی اولین بخش فعالیت بوده است. بود.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، فعالیت دیگر این مرکز را اخذ پروانه برای انتشار نشریه های بین المللی عنوان کرد و  افزود: در این مورد مجوز دو نشریه بین المللی گرفته شد که از جمله آن نشریه مطالعات تطبیقی حقوق بشر به پنج زبان است که تا به امروز شش شماره آن منتشر شده است و نشریه دوم صلح و عقلانیت می باشد  و تا الان دو شماره منتشر شده است.

 سیاحت اسفندیاری گفت:  از دیگر کارهایی که در این مرکز انجام شد، برگزاری ۲۰ نشست علمی به صورت علمی تخصصی و کرسی های نظریه پردازی و انتشار آن به زبان های فارسی و آذری و برگزاری اولین کنفرانس مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی در آذر ماه ۹۵ در آلمان و اسفندماه ۹۵ در ایران، برگزاری کنفرانس «اسلام و محیط زیست» و کنفرانس بین المللی «ظرفیت شناسی و تاثیر گذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی بوده است.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به برگزاری دومین کنفراس بین المللی صلح پژوهی در تهران عنوان کرد: این کنفرانس به دلیل برگزاری کنفرانس صلح پژوهشی در دهم اسفند ۹۷ در جزیره کیش  قرار بود در اسفندماه ۹۸در این جزیزه برگزار شود ولی به دلیل مواجه شدن با ویروس کرونا این برنامه به زمان دیگر یعنی ۱۰ آبان در تهران موکول شد.

سیاحت اسفندیاری گفت: دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی به صورت مجازی و با حضور اندیشمندانی و فرهیختگانی از داخل و خارج کشور  برگزار می شود.

وی با بیان این که برگزاری این کنفرانس ها برکات و آثار خوبی هم به همراه داشته اظهار داشت: از جمله آن تأسیس بنیاد ملی نظریه پردازان است. این بنیاد برای اولین بار در ایران درحال راه اندازی است و برنامه و نشست های آن نیز به صورت چند زبانه برگزار می شود.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در تهران عنوان کرد: این کنفرانس به دلیل برگزاری کنفرانس صلح پژوهشی در دهم اسفند ۹۷ در جزیره کیش  قرار بود در اسفندماه ۹۸در این جزیزه برگزار شود ولی به دلیل مواجه شدن با ویروس کرونا این برنامه به زمان دیگر یعنی ۱۰ آبان در تهران موکول شد.

سیاحت اسفندیاری گفت: دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی به صورت مجازی و با حضور اندیشمندان و فرهیختگانی از داخل و خارج کشور  برگزار می شود.

وی با بیان این که برای برگزار این کنفرانس فراخوان مقابله به زبان فارسی، عربی و انگلیسی شد، عنوان کرد: ۱۹۲مقاله از ۲۶ ملیت امریکا، هند، انگلیس، کره جنوبی،افغانستان و... به دبیرخانه ارسال شد که در این میان بیشترین مقاله فارسی و در رتبه بعدی انگلیسی قرار داشت و از میان ۱۹۲ مقاله  ۲۸ مورد برگزیده شده است.

سیاحت اسفندیاری بابیان این که این کنفرانس در سه بخش صبح، ظهر و عصر برگزار می شود گفت:  در برنامه افتتاحیه آن که از ساعت ۸:۳۰ برگزار می شود دکتر علی باقری، معاون قوه قضائیه و دبیر کمیته حقوق بشر قوه قضاییه، حجت الله ایوبی سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران و خانم سیلین ویکتور صلح پژوه و ژورنالیست بین المللی و استاد تمام دانشگاه برزیل سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این برنامه با برگزاری پنل ادامه پیدا خواهد و در نهایت در بخش عصر گاهی و اختتامیه آن قنبری، معاون بین الملل جامعه المصطفی سخنرانی خواهد کرد.

وی با بیان این که برگزاری این کنفرانس ها برکات و آثار خوبی هم به همراه داشته اظهار داشت: از جمله آن تأسیس بنیاد ملی نظریه پردازان است. این بنیاد برای اولین بار در ایران درحال راه اندازی است و برنامه و نشست های آن نیز به صورت چند زبانه برگزار می شود.

 رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: این بنیاد هم اکنون از نخبگان دنیا در حال عضو گیری است و به زودی شاهد آثار خوب آن خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha