پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصاحبه با آقای مددی مرکز آموزش های مهارتی

حوزه/ مسئول آموزش غیر حضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی گفت: اکنون در مهارت خانه طلاب بیش از ۷۰ دوره مهارتی بارگذاری شده و حدود ۴۰ دوره مهارتی در حال آماده سازی بوده و این دوره های آموزشی در راستای مهارت افزایی طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور تولید شده است.

علی اصغر مددی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در معرفی «مهارت خانه طلاب» گفت: مهارت خانه طلاب یک سامانه ی نوپا بوده و با توجه به نبود زیر ساخت مناسب برای  آموزش های مهارتی به صورت غیرحضوری، راه اندازی شده و هدف دیگر از راه اندازی آن دسترسی آسان طلاب در سراسر کشور به خزانه ی علمی اساتید مطرح در عرصه های مهارتی در حوزه های علمیه است.

وی افزود: اکنون در این سامانه بیش از ۷۰ دوره مهارتی بارگذاری شده و در دسترس عموم طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه قرار دارد و حدود ۴۰ دوره مهارتی در حال آماده سازی برای بارگذاری است این سامانه توانسته در زمان کوتاه پس از راه اندازی تعداد بالغ بر ۱۲۰۰۰ کاربر داشته باشد که از این بین بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر در حال گذراندن دوره های مهارتی هستند.

مددی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی و بهره وری بیشتر این سامانه تعاملات زیادی تاکنون با مراکز همسوی مختلفی داشته ایم؛ که مهمترین آنها: مدیریت مدارس استان قم، ستاد ترویج تفسیر قرآن کریم در قم، ستاد پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، مدارس صدرا که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند، مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه، معاونت تهذیب حوزه های علمیه، ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و همچنین همکاری با ادارات آموزش و پرورش استان های قزوین و آذربایجان شرقی بوده است.

وی اظهار داشت: جهت استفاده از محتواهای مهارتی ، طلاب و دانش آموختگانی که عضو سامانه پیشخوان حوزه هستند می توانند با همان نام کاربری و کلمه عبوری که در پیشخوان حوزه دارند وارد شده و از محتواهای مهارتی بهره مند شوند.

مددی با اشاره به اینکه این سامانه برای سایر طلابی که در سامانه پیشخوان حوزه حساب کاربری ندارند نیز  قابل دسترسی است بیان داشت: سایر طلاب نیز همچون طلاب حوزه های علمیه استان های خراسان و اصفهان و طلاب حوزه های علمیه خواهران که در سامانه پیشخوان حوزه علمیه قم فاقد حساب کاربری هستند می توانند با دریافت حساب کاربری پیشخوان از خدمات بارگذاری شده در مهارت خانه طلاب استفاده کنند.

کارشناس مسئول آموزش غیر حضوری مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی عنوان داشت: در مهارت خانه طلاب محتواهای مهارتی در دو قالب فیلم و متن درسی بارگذاری شده و داوطلبان پس از گذراندن هر جلسه از هر مهارت با شرکت در آزمون مربوط به آن جلسه امکان دسترسی به فیلم جلسه بعد را خواهند داشت.

وی افزود: همچنین در پایان هر مهارت و یا دوره یک آزمون پایانی نیز برگزار می گردد که مهارت آموزان محترم پس از گذراندن آن و با کسب نمره قبولی می توانند دوره را به پایان برسانند.

مددی گفت: معیار دسته بندی محتواهای مهارتی در مهارت خانه طلاب، بر اساس کارویژه های روحانیت بوده و در ۸ عرصه اصلی  که عبارت است از : آموزش ، پژوهش ، تهذیب ، تبلیغ ، هنر و رسانه ، مدیریت و اجرا ، اجتماعی سیاسی ، بین الملل و همچنین یک دسته دیگر با موضوع مهارت های حین تحصیل طلاب تنظیم شده اند.

وی با اشاره به آینده این سامانه تصریح کرد: آینده خوب و روشنی برای این سامانه دیده شده و برای گسترش فعالیت آن به دنبال تعامل و همکاری با سازمان ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی سایر استان ها نیز خواهیم بود تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز در مهارت خانه طلاب استفاده شود؛ در این راستا تاکنون توانسته ایم با استان های قزوین، مرکزی و آذربایجان شرقی ارتباطات خوبی برقرار کنیم.

مددی در پایان خاطرنشان کرد: به جهت تولید هر دوره آموزشی-مهارتی به طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه میشود اما تمام این دوره ها به صورت کاملاً رایگان در اختیار طلاب دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha