سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هشدار آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: پیامبر اسلام بر تمام بشریّت، حق دارد و بی ادبی نسبت به چنین شخصیتی با هیچ عقلی جور در نمی آید، بنابراین الآن تمام این تقریبا هشت میلیارد بشر روی زمین در کنار و سفره وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) هستند، و نسبت به این پیامبر که حقّ جهانی دارد بر بشریت، بیادبی کردن اصلاً با هیچ عقلی جور در نمی آید، اینها باید حواسشان جمع باشد حالا چه کسی اینها را تحریک کرده؟ چگونه شده؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان جلسه درس فقه امروز خود طبق معمول چهارشنبه ها، با اشاره به ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام، درباره عظمت و برکت و ره آورد نبوت آن حضرت(صلوات الله و سلامه علیه) مطالبی را بیان نمودند.

ایشان با بیان اینکه فضائلی که در جوامع بشری وجود دارد محصول کار انبیاء الهی است، بیان داشتند: الآن یک سلسله مسائل اخلاقی یا فضائلی در جوامع بشری هست، این مطلب اول؛ در بعضی از جاها عدل است در بعضی از جاها ادب است در بعضی از جاها احسان است، «فی الجملة» در جوامع بشری هفت ـ هشت میلیارد بشر یک سلسله فضائلی در بعضی از جاها هست. مطلب دوم این است که این محصول کار انبیاء است وگرنه بشر نزد خودش این گونه از فضائل را نداشت این گونه از گذشت ها را نداشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: مطلب دیگر اینکه مرحوم کاشف الغطای بزرگ در کشف الغطاء می گوید به اینکه اگر معاذالله پیغمبر اسلام نبود دینی در عالم نبود، برای اینکه خلیل حق آمده ذبیح حق آمده کلیم حق آمده، مسیح حق آمده ولی کتابشان در دسترس نیست، تحریف شده است آنکه معاذالله در کتابش دارد که خدا با فلان پیامبر کشتی گرفت این دین نمی ماند، وجود مبارک پیغمبر که آمد چندین کار جهانی کرد، موسی را معرفی کرد، عیسی را معرفی کرد، خلیل حق را، ذبیح حق را، تورات و انجیل و صحف ابراهیم را معرفی کرد به عظمت در حدّ فرشته ها بلکه بالاتر از فرشته ها. کتاب های آنها را در حدّی که بود اصیل بود معرفی کرد لذا مسیحیت ماند، یهودیت ماند، کلیمیت ماند، فرمایش ایشان در کشف الغطاء این است که اگر معاذالله پیامبر اسلام نیامده بود دینی نمی ماند.

ایشان با بیان اینکه پیامبر اسلام بر تمام بشریت، حق دارد و بی ادبی نسبت به چنین شخصیتی با هیچ عقلی جور در نمی آید، اظهار داشتند: بنابراین الآن تمام این تقریبا هشت میلیارد بشر روی زمین در کنار و سفره وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) هستند، و نسبت به این پیامبر که حقّ جهانی دارد بر بشریت، بیادبی کردن اصلاً با هیچ عقلی جور در نمی آید، اینها باید حواسشان جمع باشد حالا چه کسی اینها را تحریک کرده؟ چگونه شده؟ آنها باید مواظب باشند که حرم امن حضرت را از هر نظر حفظ بکنند، یک؛ اما ذات اقدس الهی به برکت پیغمبر به ما آبرو داد شرف داد، فرمود مردم مرده بودند پیغمبر زنده نمود ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یحْییکُمْ﴾[۱] این آمد شما را زنده نمود، آدم زنده اگر جامد باشد بایستد می پوسد اینها را راه اندازی کرد، صراط درست کرد، راه درست کرد، حرکت انداخت، محرّک شد، رهبری اینها را به عهده گرفت که بشود ﴿لِیخْرِجَکُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ﴾[۲]

ایشان ادامه دادند: در سوره مبارکه «احزاب» همانطوری که درباره پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آمده است ﴿إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یصَلُّونَ﴾،[۳] درباره مؤمنین هم هست ﴿هُوَ الَّذی یصَلِّی عَلَیکُمْ وَ مَلائِکَتُهُ لِیخْرِجَکُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ﴾[۴] ما را به کجا رساند که خدا بر ما صلوات می فرستد! و فرشتهها هم به احترام تصلیه الهی، در جوار تصلیه الهی با تفاوت دو جمله، آنها هم بر ما صلوات می فرستند ما را برد در حدّ فرشته ها. این دین است آن وقت نسبت به این کسی می تواند به خودش اجازه بدهد دهن باز کند معاذالله بی ادبی کند؟!

ایشان اظهار داشتند: هیچ مسیحی نمی تواند بگوید که من به کلیسا اکتفا می کنم، کلیسا را قرآن احیا کرد؛ نمی تواند بگوید من به انجیل اکتفا می کنم، انجیل را قرآن احیا کرد؛ اگر کتابی روی کره زمین قداستی دارد به برکت قرآن کریم است چون او آمده تورات را معرفی کرده است انجیل را معرفی کرده است زبور را معرفی کرده است ﴿إِنَّ هذا لَفِی الصُّحُفِ الْأُولی‏ ٭ صُحُفِ إِبْراهیمَ وَ مُوسی﴾،[۵] فرمود این حرفهایی که ما در قرآن گفتیم در کتاب انبیای قبلی هم هست آن است. بنابراین چه گروهی چه دستی در کار است که خدای ناکرده می خواهند یک اختلاف داخلی یا اختلاف خارجی یا جنگ نیابتی ایجاد بکنند این را همه عزیزان ما بزرگان ما هم باید بدانند که ما باید این معارف را منتقل کنیم این را بنویسیم و بگوییم و به جهانیان برسانیم این حرفها را اما خدای ناکرده کاری نشود که باز یک جنگ نیابتی، یک جنگ فتنهای، در یک گوشه عالم به پا بشود. آنها خواسته‌شان هم همین است و از خدای سبحان هم قسم می دهیم به حق اهل بیت عصمت و طهارت که این دین را تا ظهور صاحب اصلی اش از هر خطری حفظ بفرماید و ما را هم إن‌شاءالله از بهره مندان اصلی این دین قرار بدهد.

 [۱]. سوره انفال, آیه۲۴.

[۲]. سوره احزاب، آیه۵۶.

[۳]. سوره احزاب، آیه۵۶.

[۴]. سوره احزاب، آیه۴۳.

[۵]. سوره اعلی، آیات۱۸ و۱۹.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha