پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آشتیانی پور

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: ساخت تنها یک فیلم در چهار دهه نشان می‌دهد سینما نسبت به حضرت رسول (ص) بی مهر بوده است.

علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، سینما و تلویزیون را در پرداختن به موضوعاتی نظیر حضرت رسول (ص) کم کار توصیف کرد و گفت: متاسفانه عملکرد سینما و تلویزیون در پرداختن به شخصیت‌هایی چون رسول اکرم (ص) نه تنها مناسب نبوده، بلکه معتقدم نسبت به ایشان بی مهری صورت گرفته است، زیرا پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید تنها یک فیلم سینمایی درباره پیامبر هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: وقتی از فیلمسازی درباره حضرت رسول حرف می‌زنیم، منظور تنها کارهایی نیستند که در آنها زندگی پیامبر روایت می‌شود، هرچند که آن تولیدات نیز در جای خود شایسته هستند، ولیکن آثاری بیشتر در این زمینه به چشم می‌آیند  که در آنها سیره و منش پیامبر معرفی شده باشد.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: پرداختن به منش پیامبر، تنها بیوگرافی از زندگی ایشان نیست، بلکه باید سجایای وی را هم به نسل جوان معرفی کرد. این موضوع در شرایط فعلی که اسلام ستیزان بیشترین هجمه را انجام می‌دهند این فرصت را پیش می‌آورد تا ما با معرفی صحیح از پیامبر هجمه‌های آنها را بی‌نتیجه کنیم. نکته دیگر اینکه پیامبر اعظم (ص)  را باید دارنده والاترین کرامت انسانی دانست به ویژه رفعت ایشان غیر قابل توصیف است. این موضوع می‌تواند الهام بخش کارهای بسیاری زیادی باشد.

این تهیه کننده تاکید کرد: یکی از بازتاب‌های کم‌کاری ما در پرداختن به شخصیت حضرت رسول (ص) این است که چه در جوامع اسلامی و چه سایر جوامع بشری آن چنان پیامبر اسلام غریب و ناشناخته مانده که می‌توان رفتار های غلط مسلمانان را هم به ایشان نسبت داد و جوانانی که از ایشان چندان چیزی نمی‌دانند به سمت الگوهای دیگر می روند. برای همین شاهدیم، عده‌ای از مردم در تاریخ باستان به دنبال قهرمان خود میگردند. برای رفع این معضل پیشنهاد من این است بیاییم درباره سیره پیامبر در زندگی روزمره ایشان حرف بزنیم تا مردم بدانند وی در زندگی فردی و اجتماعی چگونه بوده است.

این تهیه‌کننده از مسئولان سوال کرد: نهادها و سازمان‌هایی که بودجه‌های کلان می‌گیرند تا درباره پیامبر اثر تولید کنند باید دید چه کاری تا به امروز انجام داده‌اند؟ جواب این سوال روشن است، زیرا کاری تولید نشده که بخواهیم درباره آن حرف بزنیم. حال باید از مدیران پرسید آیا موضوعی واجب از روش زندگی پیامبر وجود دارد که مدیران سینمایی بودجه‌ها دولتی را خرج آنها کرده‌اند؟!

وی در پایان گفت: ناآشنایی توده مردم با اخلاق و سیره پیامبر و دیگر ائمه(ع) تنها عدم معرفت نسبت به اولیای خدا نیست، بلکه نمود آن را در زندگی روزمره خود نیز می‌بینیم، چون مگر می‌شود ملتی به سیره پیامبر خود واقف باشد، آنگاه در شرایطی که مردم نیازمند هستند کالا قاچاق کند. این مسئله نشان می‌دهد بسیاری از ما تنها در اسم پیرو رسول خدا (ص) هستیم، اما در عمل چنین نکرده‌ایم. این مشکل نیز متاسفانه به دلیل کم کاری در فرهنگ و هنر به وجود آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha