جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جواد مزدآبادی

حوزه / یک کارگردان گفت: کم‌کاری در پرداختن به زندگی حضرت رسول(ص) در سینما و تلویزیون تنها منفعل بودن سینمایی نیست، بلکه به اسلام‌ستیزان اجازه داده می‌شود تا هرگونه دروغ و تحریفی که می‌خواهند در این رابطه داشته باشند.

جواد مزدآبادی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  اظهار کرد: متاسفانه ما در عرصه کارهای ارزشی و دینی بسیار کم کار هستیم. این نقصان را در فیلمسازی درباره حضرت رسول(ص) به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم، چراکه با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک فیلم در رابطه با زندگی پیامبر ساخته شده است!

وی افزود: کم کاری سینما در در این رابطه یک دلیل دارد. اول این‌که، نهادها و سازمان‌هایی که بودجه و توانایی ساخت چنین تولیداتی را دارند در این حوزه کم کار هستند، چون نمی‌خواهند دست به تولید اثری بزنند که ممکن است برایشان حاشیه به همراه داشته باشد برای همین ترجیح می‌دهند بیشتر با تولید کارهای گیشه‌پسند به سود اقتصادی خود برسند.
این فیلمساز تاکید کرد نکته بعد به کم‌کاری نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان سینما و تلویزیون مربوط می‌شود. متاسفانه ما متن‌های خوبی در این رابطه نداریم، والا اگر متن و سناریوی دقیق وجود داشت در نهایت یک سازمان راضی می‌شد تا نسبت به ساخت اثر مربوطه اقدام کند، ولی وقتی سناریوهای خوبی  وجود ندارد مدیران نیز برای کم کاری خود بهانه لازم را دارند!

کارگردان «طاووس بی پر» تاکید کرد: مطلب دوم به عدم همراهی نهادهای دینی مربوط می‌شود. چون به باور من اگر این مراکز با سینما ارتباط بهتری برقرار کنند یا حتی اگر خود سفارش ‌دهنده کارهایی درباره حضرت رسول باشند سینماگران با اطمینان قلبی بیشتری در این حوزه ورود خواهند کرد.

 وی متذکر شد: کم‌کاری در پرداختن به زندگی حضرت رسول در سینما و تلویزیون تنها منفعل بودن سینمایی نیست، بلکه به اسلام‌ستیزان اجازه داده می‌شود تا هرگونه دروغ و تحریفی که می‌خواهند در این رابطه داشته باشند. اخیراً نیز یک نشریه فرانسوی با چاپ کاریکاتوری نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول توهین کرده است، البته جوان غربی نمی‌داند تمام آن حرف‌ها دروغ محض است، اما وقتی فیلم یا اثر نیست تا به آنها رأفت و مهربانی پیامبر را معرفی کنند، ناچارند تحریفات را بپذیرند.

 مزدآبادی در انتها تصریح کرد: توصیه من این است اگر فیلمی درباره حضرت رسول ساخته می‌شود باید با بهترین فرمت و امکانات تولید شود تا بیننده جهانی داشته باشد. همانند آنچه که برای فیلم محمد رسول الله مجید مجیدی اتفاق افتاد این تولیدات اگر تعدادشان زیاد شود مطمئن باشید همه مردم جهان گفته‌های اسلام‌ستیزان را دور خواهند ریخت و پذیرای رفعت و مهربانی حضرت رسول خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha