جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 926215
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
اولین نماز در نخستین مسجد رسمی آتن اقامه شد

حوزه/ هجده نمازگزار مسلمان ساکن آتن پایتخت یونان روز گذشته برای شرکت در نخستین نماز جماعت در مسجد جامع آتن گردهم جمع شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از greekcitytimes، هجده مسلمان ساکن شهر آتن در یونان روز دوشنبه برای شرکت در نخستین نماز جماعت در مسجد جامع آتن گردهم جمع شدند.

گفته می‌شود افتتاح اولین مسجد رسمی در آتن، پایتخت کشور یونان، تنها کشور اروپایی فاقد مسجد، به طور مداوم به تأخیر افتاده است. این مسجد مناره ندارد ، اذان بر بلندگوها ممنوع است و تحت نظارت مستقیم دولت قرار دارد. این مسجد تنها برای ۳۰۰ مرد و ۵۰ زن ظرفیت اقامه نماز همزمان دارد.

زکی محمد اولین امام جماعت در آتن است. وی بیش از ۲۵ سال پیش از مراکش به یونان آمده است. این امام جماعت مراکشی تبار به زبان های عربی ، یونانی و فرانسوی صحبت می‌کند و در رشته های الهیات و ریاضیات تحصیل کرده است.

لازم به ذکر است مسجد جلامع آتن در محله ووتاکینوس واقع شده، هزینه آن توسط دولت پرداخت شده است و از نیم ساعت قبل از نخستین نماز یومیه و حداکثر نیم ساعت پس از نماز آخر باز خواهد بود ، امام  در ایام ماه مبارک رمضان ۲۴ ساعته باز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha