پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صحن پیامبر اعظم

حوزه/ صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دستور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس، به نام پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم تغییر نام یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سعیدی با صدور پیامی از تغییر نام صحن فاطمی حرم مطهر به نام پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و سلم خبر داد که متن این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ انبیاء ۱۰۷
اهانت به ساحت مقدس پیامبر رحمت و رسول ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، موضوعی است که قلب تمام آزادگان جهان‌ را جریحه دار نموده و روح هر انسان پاک طینتی را می آزارد. در این میان مسلمانان که از عمق جان ارادتمند پیامبر عزیز خویش هستند، نمی‌توانند در برابر این گونه جسارت‌ها آرام بمانند. اسلام ستیزان باید بدانند که هرگونه تلاش برای خاموش نمودن نور خداوند تنها موجب می‌شود آتش عشق به انوار الهی در قلوب مومنین بیش ازپیش شعله ور گردد. از همین روی، در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان مرکز نشر معارف اسلامی به شرق و غرب عالم، نام صحن شرقی حرم مطهر از «صحن جامع فاطمی» به «صحن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله» تغییر می یابد تا ضمن عرض ارادت بیش از پیش به نبی مکرم اسلام، این مکان مقدس را به وعده گاه عاشقان رسول الله و پایگاه نشر معارف نبوی و اهل بیت نبوت علیه و علیهم السلام بدل شود که این کمترین ادای دین بر حضرت سیدالمرسلین صلی الله علیه و آله است.

نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس قم
سید محمد سعیدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    114 0
    این چه کاری است ؟ خب یک صحن دیگه درست کنن اسمشو به اسم پیامبر صلی الله علیه و آله بگذارند. فاطمی مگر چه مشکلی داشت ؟؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      8 0
      تنها فایده این کار سردرگم کردن مردمه.
  • عبدالله IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    119 0
    حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نایبه حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها هستند. عوض کردن نام مبارک صحن «فاطمی»، ولو به بهانه بزرگ‌داشت مقام و منزلت حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله، یک کج‌سلیقگی و بی‌تدبیری محض است و هیچ توجیهی ندارد. مگر آقایان محترم بلوار چند کیلومتری پیامبر اعظم را مابین حرم مطهر و مسجد جمکران ندیدند که این تصمیم نسنجیده را گرفته و با آب‌ و تاب در بوق و کرنا کردند؟!! ای کاش مسئولان ذی‌ربط در کنار خود مشاوران امین و صدیق داشتند تا عنداللزوم آثار و تبعات برخی تصمیمات هیجانی و شتاب‌زده را به ایشان یادآوری می‌کردند.
    • IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      106 0
      بله متأسفانه در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و برنامه‌های حساب‌شده دشمنان، حداکثر کار ما همین اقدامات نمایشی، آن‌هم به قول شما نسنجیده و با کج‌سلیقگی و بی‌تدبیری می‌باشد.