جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدمجتبی حسینی

حوزه / نماینده رهبر انقلاب اسلامی در عراق گفت: اهانت به مقدسات مسلمانان نقض قوانین بین‌المللی و برخلاف اخلاق و انسانیت است و با این کار می‌خواهند احترام به مقدسات ادیان را از بین ببرند؛ این رفتار ناپسند قابل‌پیگیری است.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره اهانت‌های رئیس‌جمهور فرانسه و  نشریه فرانسوی به حضرت محمد (صلی‌الله علی علیه و آله) بابیان اینکه در دنیا شاهد گسترش گرایش مردم به دین اسلام هستیم، گفت: در جوامع غربی که درگذشته عدد مساجد و حضور مسلمانان بسیار کم بود، امروز  شاهد گسترش مساجد و مراکز مذهبی مسلمانان هستیم، شعارهای اسلامی در آنجا مطرح می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در آینده گرایش به دین اسلام افزایش پیدا کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، بابیان اینکه دولت‌های غربی نگران گسترش اسلام در کشورهای خود هستند، افزود: اسلام داعیه‌دار حق و عدالت است، درصورتی‌که غرب می‌خواهد نظام مورد قبول خود را داشته باشد، لذا با انتشار تصاویر اهانت‌آمیز به پیامبر (ص) می‌خواستند از جایگاه پیامبر در بین مردم کم کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق بابیان اینکه باید نسبت به مسئله اهانت به پیامبر(ص)، پاسخ جهانی داد، افزود: تمام آزادگان جهان در کنار مسلمانان باید با این مسئله برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌افکنی میان گروه‌های مذهبی اسلامی یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با مسلمانان است، گفت: ما باید پیامبر را محور وحدت قرار دهیم.

آیت‌الله حسینی، ایجاد فتنه‌های مذهبی و دین‌گریزی را یکی دیگر از برنامه‌های دولت‌های استکباری در مقابل اسلام بیان کرد و افزود: غرب تلاش می‌کند با این روش‌ها، جوامع از گرایش به دین فاصله بگیرند.

وی در ادامه به اهانت‌ اخیر رئیس‌جمهور فرانسه علیه پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت:  کشورهای غربی استعمارگر و سلطه‌طلب احساس می‌کنند روزبه‌روز اسلام در دل مردم جا باز می‌کند و حقانیت آن در دنیا روشن می‌شود، و لذا می‌خواهند به‌وسیله اهانت‌ها، عقده‌های خودشان را خالی کنند و احساسات مردم را برانگیزند. این رفتارها تلاش عاجزی است که نشان می‌دهد در مقابل اسلام نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی به وظیفه مسلمانان در مقابل این اهانت‌ها اشاره کرد و افزود: مسلمانان باید این‌گونه رفتارهای سخیف را محکوم و نگرانی خود را از این برنامه‌ها نشان دهند، زیرا با این‌گونه اهانت‌ها چه‌بسا می‌خواهند مقدمه‌ای بچینند که اهانت به مقدسات عادی‌سازی شود و به این روش روحیه مذهبی مردم را ضعیف کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق افزود: نشریه ای که به پیامبر اسلام (ص)توهین کرده است، به حضرت مریم (سلام‌الله علیها) نیز توهین کرده است، بنابراین غرب اصلاً دین‌گرایی را برای خودش خطر می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه غرب باید بداند، دوران زورگویی تمام‌شده است، اظهار کرد: امیدواریم ملت‌ها بیدار شوند و انگیزه دینی خود را تقویت کنند، زیرا غرب با این رفتارها به دنبال سم‌پاشی و گرفتن روحیه دینی و انقلابی از جوامع اسلامی است.

آیت‌الله حسینی تأکید کرد: اهانت به مقدسات مسلمانان نقض قوانین بین‌المللی و برخلاف اخلاق و انسانیت است و با این کار می‌خواهند احترام به مقدسات ادیان را از بین ببرند؛ این رفتار ناپسند قابل‌پیگیری است.

وی ادامه داد: امروز اگر در غرب کسی قضیه هولوکاست را انکار کند، زندانی می‌ شود، اما به بهانه آزادی بیان اجازه اهانت به مقدسات مسلمانان را می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: از جوانان فرانسه توقع داریم با این جریان‌ها برخورد کنند و نگذارند در کشورشان چنین رفتارهایی صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha