پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز دوازدهمین دوره آموزشی موسسه تخصصی خطابه امیر بیان

حوزه/ مسئول روابط عمومی مؤسسه امیربیان گفت: کسانی که به مؤسسه امیربیان مراجعه می کنند باید همانند پیامبر مکرم اسلام به صورت خودجوش به تبلیغ دین بروند، نه اینکه منتظر باشند آنها را دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، افتتاحیه دوازدهمین دوره آموزشی مؤسسه امیربیان در دفتر این مؤسسه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام علی کلاته در این مراسم گفت: اگر بخواهیم پیامبر گرامی اسلام را که خاتم النبیین و الگوی بشریتند بشناسیم باید از خوان علم امیرالمؤمنین علی علیه الصلاة و السلام بهره ببریم؛ حضرت در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه در وصف پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَی مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْیٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُکْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَة

وی گفت: بنابر این فرموده امیرالمؤمنین علیه السلام یکی از ویژگی های پیامبر خدا طبیب بودن ایشان بود؛ و نیز این که ایشان خود به سراغ بیمار می رفتند تا او را درمان نمایند.

مسئول روابط عمومی مؤسسه امیربیان بیان داشت: کسانی که به مؤسسه امیربیان، مراجعه می کنند باید همانند پیامبر مکرم اسلام، به صورت خودجوش به تبلیغ دین بروند، نه اینکه منتظر باشند آنها را دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خواهان و تشنه آموزه های اسلام هستند؛ ما نباید گمان کنیم کسی شنونده نیست.

حجت الاسلام علی کلاته تصریح کرد: مأموریتی که مؤسسه امیر بیان برای خود ترسیم کرده با توجه به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از طلاب و روحانیون، تعالی خطابه دینی از طریق ضابطه مند سازی آن است.

معاون آموزش مؤسسه امیر بیان در ادامه این افتتاحیه ضمن تشریح قوانین آموزشی این مؤسسه عنوان داشت: در مورد امور آموزشی مؤسسه بنابر این است طبق برنامه اولیه ای که تدوین شده است، برنامه های مؤسسه اجرایی شوند؛ اما ممکن است در ایام برگزاری دوره آموزشی اتفاقاتی بیافتد و تغییراتی در برنامه ایجاد شود.

حجت الاسلام مصیب عاشوری گفت: برنامه های مؤسسه امیر بیان به صورت آنلاین، آفلاین و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد؛ تعطیلات این مؤسسه بر اساس تقویم رسمی کشور است.

وی بیان داشت: این مؤسسه به صورت جهادی اداره می شود و هیچ ردیف بودجه دولتی و یا حوزوی ندارد.

در پایان این مراسم برنامه آموزشی، جزوات و کتب لازم در اختیار داوطلبان قرار داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha