جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقیمی

حوزه/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، ویژه برنامه های شهرداری درسالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ ابوالفضل مقیمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران که به‌صورت بر خط و مجازی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های متنوع به مناسبت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به قم گفت: کمیته‌های چهارگانه‌ای در حوزه برنامه‌ریزی، خدمات شهری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فرهنگی و هنری در دبیرخانه روز قم با هدف اجرایی کردن برنامه‌های متنوع به مناسبت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به این شهر شکل گرفته است.

وی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی با کمک سازمان پارک‌های شهرداری، بوستان یادمان شهدا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای گرامیداشت ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم، ۶ هزار و ۹۰ اصله نهال در این بوستان غرص خواهد شد.

دبیر گرامیداشت روز قم افزود: این بوستان که از بوستان‌های فاخر شهر قم خواهد شد، محملی را برای اجرای برنامه‌های ایثار و شهادت و زمینه‌های گسترش این فرهنگ در شهر قم فراهم خواهد کرد.

مقیمی با اشاره به این‌که موزه‌ها و خانه موزه‌ها بستر معرفی پیشینه و فرهنگ قم است، اضافه کرد: خانه موزه شهید زین‌الدین با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که در این مکان به زندگی تربیتی خانواده شهید زین‌الدین، زندگی آن شهید و معرفی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) خواهیم پرداخت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم ادامه داد: افتتاح سرای محل در ۲ منطقه آذر و بلوار یادگار امام(ره)، افتتاح طرح محله سبز، تولید کلیپ‌هایی در حوزه معرفی بافت تاریخی و فرهنگی قم، تولید بیش از ۱۰۰ پادکست صوتی برای معرفی محله‌ها، شخصیت‌ها و اماکن خاص در شهر قم از دیگر برنامه‌هایی است که برای ۱۷ روز آینده در نظر گرفته شده است.

مقیمی  افزود: در همین راستا برنامه‌های متنوعی در سه حوزه شهروندی، فرهنگ عمومی، ایثار و شهادت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و گرفتاری‌های اقتصادی که امسال برای مردم پیش آمده، شعار امسال روز قم، «بی‌لطف شما درد مداوا شدنی نیست» می‌باشد تا در سایه آن حضرت بر مشکلات فائق آییم.

مقیمی ادامه داد: روز قم ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ایجاد بازارهای اقتصادی است و ضرورت دارد دستگاه‌های مختلف برای رشد و رونق مباحث اقتصادی استان کمک کنند.

وی با بیان این‌که از زمان شیوع کرونا بازارچه‌های خیریه برپا نشده است، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار و مشاغل خرد می‌توانند در بازارچه‌های کوچک و خیریه‌ای که در این ایام برپا خواهد شد، مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز تفاهم‌نامه‌های گردشگری بین شهرداری شیراز و مشهد در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، تبادل تجربیات گردشگری، اردوها، مباحث زیارتی، تورهای گردشگری، صنایع دستی، ظرفیت‌های اقتصادی خدماتی و گردشگری امضا خواهد شد.

وی اضافه کرد: سرودهای خیابانی در بیش از ۱۰۰ نقطه شهر، ۸۰ تئاتر خیابانی در شوارع مختلف در راستای توسعه فرهنگ شهروندی و معرفی شعار روز قم، نمایش پرده‌خوانی همسایه در حوزه معرفی آداب همسایه داری و حضرت معصومه(س) در مجتمع‌های مسکونی و نقاطی از شهر اجرا خواهد شد.

مقیمی در ادامه با اشاره به تالیف کتاب‌هایی در حوزه فرهنگ شهروندی، گفت: تا پایان امسال هشت سرفصل فرهنگ شهروندی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که برای مدارس و مجموعه‌های فرهنگی قابل استفاده است که اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «رانندگی و برازندگی» خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: برگزاری جشنواره عکس روز قم، برپایی نمایشگاهی از زیبایی‌ها و نارسایی‌های شهر، نام‌گذاری ۴۰ کوچه به نام شهدا، برپایی بازارچه خیریه اینترنتی با حضور ۲۰۰ زن سرپرست خانوار، انتشار کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و نصب سردیس‌های ۱۲ شهید سرافراز انقلاب اسلامی در خیابان انقلاب از دیگر برنامه‌های دبیرخانه گرامیداشت روز قم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم است.

گفتنی است: شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم را روز قم نام‌گذاری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha