پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 927036
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
خط ملی اعتیاد

حوزه/ سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم از راه‌اندازی خط ملی اعتیاد با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

محمد علیمرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با بیان این‌که کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین اهداف این سازمان است، اظهار داشت: خط ملی اعتیاد با هدف کمک به پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان می‌باشد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر با مشارکت هم خط ملی اعتیاد را با شماره ۰۹۶۲۸ و با هدف کمک به پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد راه‌اندازی کرده‌اند و درحال‌خدمت در این حوزه می‌باشد.

علیمرادی افزود: خط ملی اعتیاد ارائه‌دهنده مشاوره تلفنی به عموم مردم خصوصاً خانواده‌های دارای عضو معتاد می‌باشد و این خانواده‌ها برای شناخت رفتار صحیح با فرد دارای اعتیاد یا آشنایی با اثرات مخرب مواد اعتیادآور ناشناخته می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این خط استفاده کنند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم خاطرنشان کرد: علاوه بر این، افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه‌ها و فرایند درمان و شناخت مراکز معتبر درمان اعتیاد اعم از مراکز اقامتی یا مراکز درمان سرپایی استان با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره ببرند.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر ده کمپ یا مرکز اقامتی درمان معتادان، ۴ مرکز کاهش آسیب و ۱۷ مرکز درمان سرپایی اعتیاد با مجوز بهزیستی استان قم به ارائه خدمات به معتادان مشغول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha